הצעת ההחלטה הפלשתינית התובעת מישראל "לסיים ללא דיחוי את הכיבוש הבלתי חוקי ביהודה ושומרון ועזה"  אושרה היום (רביעי) במליאת עצרת האו"ם ברוב של 124 ארצות חברות, כש-14 הצביעו נגד ו-43 נמנעו.  זהו רוב מרשים, אבל צפוי.

לכל החלטה נגד ישראל מובטח ושמור במליאת העצרת האו"ם מה שמוגדר ה"הרוב האוטומטי" הכולל. את הארצות הנמנות עם גוש הבלתי מזדהות, שרובו ארצות מוסלמיות וערביות וארצות ביבשת אפריקה. מספר הארצות שנמנעו הפעם היה גדול מהרגיל בהצבעות על נושאים מזרח תיכוניים והוא תוצאה של פעילות דיפלומטית נמרצת שקיימה ישראל בשבועות האחרונים.

העצרת הכללית של האו"ם אישרה את הצעת הרש"פ על אמברגו נשק לישראל
חשש בישראל: הצעה על אמברגו נשק נגד ישראל תעבור באו"ם

אישור ההצעה הוא לא נעים מבחינתה של ישראל, אבל בעברית מדוברת - לא נורא. להצעות ההחלטה של מליאת עצרת האו"ם אין משמעות מעשית ואישורן הוא הצהרתי בלבד. אכן, מדובר בהישג למשלחת הפלשתינית. אבל זהו הישג ארעי ותקשורתי בעיקר.

העצרת העניקה אשרור מחודש נגד הכיבוש של ישראל ונגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, וזה היה הדיון העשירי של מה שמוגדר "כנס חירום נגד הכיבוש הבלתי חוקי".

דני דנון בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס)
דני דנון בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס)

ההצבעה היא ה"שיא" של מה שניתן לכנות "השבוע הישראלי" בזירת האו"ם. ביום שני קיימה מועצת הביטחון דיון על המצב בעזה. מחר, ביום חמישי, תקיים מועצת הביטחון את הדיון התקופתי-החודשי בנושא "המזרח התיכון ובעיית פלשתין" – דיון המתקיים מדי חודש מאז שנת 2014. התוצאה היחידה שהדיון החודשי הזה הניב עד כה הוא הנצחת מצב הכיבוש של הפלשתינים. הדיון החודשי הזה, כמו ודומה לתוצאות ההצבעה שאישרו את הצעת ההחלטה הפלשתינית, לא יקרבו במאומה ולא יקדמו כמלוא הנימה פתרון מדיני לסכסוך.