על רקע החלטת ממשלת בריטניה להשעות 30 רשיונות ייצוא נשק לישראל, ראש הממשלה נתניהו התראיין הלילה (בין רביעי לחמישי) לעיתון ה"דיילי מייל" הבריטי, בו העביר ביקרות קשת על קיר סטרמר וממשלתו.

ההחלטה בבריטניה להשעות חלק ממכירות הנשק לישראל מייצרת מחלוקת

אלו היו דבריו של נתניהו: ״אחרי המתקפה בשבעה באוקטובר, ממשלת בריטניה הקודמת הייתה ברורה בתמיכתה בישראל. לצערי, הממשלה הנוכחית שולחת מסרים סותרים.

״הם אומרים שלישראל הזכות להגן על עצמה, אבל פוגעים ביכולת לממש את הזכות הזו, כשהם חוזרים בהם בעמדתם לגבי הטענות ההזויות שהעלה התובע של בית הדין הפלילי בהאג וכשהם מונעים מכירת נשק לישראל, בזמן שאנו נלחמים מול הטרוריסטיים מרצחי העם שביצעו את הטבח בשבעה באוקטובר.

״ישראל מתנהלת במלחמה תוך נטילת אמצעים חסרי תקדים כדי להבטיח את ביטחונם של חפים מפשע וכדי לפעול בצורה מלאה בהתאם לחוק הבין לאומי. לאחרונה, הממשלה החדשה בבריטניה החליטה להשעות 30 רשיונות ייצוא נשק לישראל - הדבר הזה שולח מסר רע מאוד לחמאס.

״ההחלטות השגויות הללו לא יסיטו את הנחישות של ישראל מלהביס את חמאס, שרצחו בשבעה באוקטובר גם 14 בריטים ולקחו חמישה אזרחים בריטים בשבי. כמו שעמדתה של בריטניה בגבורה מול הנאצים נראית כיום כצעד חשוב בהבסת האויב, כך גם ההיסטוריה תשפוט את העמדות הישראליות נגד חמאס, איראן וציר הרשע".

בנוגע להליך מול ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC), אמר נתניהו: ״אם יוצאו צווי המעצר הללו נגד המנהיגים של הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, זה יפגע ביכולת של כל הדמוקרטיות בעולם להילחם נגד הטרור, גם ביכולת של בריטניה״.