עפר שלח, חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד", שוחח היום (חמישי) עם גיא פלג בתוכניתו ברדיו 103FM, בנוגע לפיצוצי הביפרים בלבנון השבוע ולהתנהלות הממשלה במהלך המלחמה.

לדבריו של שלח, "ישראל הפעילה אמצעים ויכולות שנועדו למלחמה גדולה נגד חיזבאללה. כשאתה מפעיל אמצעים כאלה אין לאויב דרך להבין את מה שקורה ב-72 השעות האחרונות אלא ככוונה ישראלית לפתוח במערכה. והשאלה היא האם אנחנו כתוצאה מזה לא נגיע למערכה והאם הדברים נשקלו עד הסוף".

בלינקן וביידן מודאגים: ההשלכות האסטרטגיות של הביפרים | כל התרחישים
תוכננה התנקשות בנתניהו, גלנט או בר: נעצר ישראלי שפעל בשירות איראן

בהמשך השיחה אמר על ראש הממשלה: "נתניהו אכן שוקל שיקולים זהירים בהפעלת הכוח והשיקולים הזהירים האלה נועדו בסופו של דבר בהקשר הלבנוני לפגוע בחיזבאללה ככל האפשר מבלי להביא בסופו של דבר להסלמה רבתית", טען שלח. "בעיניי בנימין נתניהו מצוי בניגוד עניינים עם מדינת ישראל. יש לו אינטרס מובהק בהתמשכות המערכה הזו. כשם שישראל לא הגיעה לרפיח בתחילת המלחמה, למרות שההגיון אמר שצריך לסגור את רצועת עזה והגענו לשם רק באפריל".

"הסירוב המוחלט לדבר על רגל מדינית", אמר שלח בסיכום דבריו, "אין דבר כזה מערכה צבאית ללא רגל מדינית. אנחנו למדנו ביומנו הראשון שהמלחמה היא המשך המדיניות באמצעים אחרים והחשש הוא שאצל נתניהו המלחמה היא המטרה. ונשאלת השאלה מדוע הוא הולך לצעדים שיכולים להביא להסלמה במלחמה הזו. בתמונה הכוללת בנימין נתניהו מתנהג מהיום הראשון כמי ששואף להאריך את המלחמה". 

עריכה: אליעזר בן יהודה