היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסרה היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי לא תייצג את עמדתו בעתירות בעניין הקמת ועדת חקירה ממלכתית וכי הוא יוכל לשכור ייצוג פרטי. עוד הוסיפה כי ועדת חקירה ממלכתית היא, באופן מובהק, הכלי החוקי הייחודי ההולם את חקר אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה להודעה: "החלטת היועצת המשפטית לממשלה שלא לייצג את עמדת הממשלה בעתירות להקמת ועדת חקירה ממלכתית היא צעד דרמטי וחסר תקדים. היא מהווה עדות ברורה לכך שהימנעות הממשלה מהקמת ועדת חקירה נוגדת את האינטרס הציבורי ואת עקרונות המשפט והמנהל התקין. עמדתה הנחרצת של היועמ"שית כי ועדת חקירה ממלכתית היא 'הכלי החוקי הייחודי ההולם' לחקר אירועי 7 באוקטובר והמלחמה, מחזקת את טענותינו בעתירה ומדגישה את הדחיפות בהקמת ועדה כזו ללא דיחוי".

ליברמן בדק ודחה, בליכוד דווקא רוצים מיזוג: פרטים חדשים על המו"מ עם סער
מי התחזה ליוסי פוקס? ההודעה שבלבלה את שרי הממשלה

עוד ציינו, "התנהלות הממשלה בסוגיה זו, תוך התעלמות מעמדתם המקצועית של היועצת המשפטית לממשלה, מעידה על שיקולים זרים ופסולים. אנו קוראים לבית המשפט העליון להתערב באופן מיידי ולהורות על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. זוהי חובתנו המוסרית כלפי הנרצחים, הפצועים והחטופים, וזוהי הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ואת מעמדה בזירה הבינלאומית".

בג''ץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בג''ץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משפחות שכולות, משפחות החטופים, משפחות המפונים ותנועת דרכנו: "מדובר בדגל שחור אל מול ממשלה שממשיכה לירוק בפרצופם של אזרחיה. עכשיו ברור לכל מדוע לא הוגשה לבית המשפט העליון תשובת הממשלה לעתירה שלנו. זוהי ההוכחה החותכת כי אין לראש הממשלה כל כוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל הגדול בדורנו. עמדתה של היועמ"שית ברורה. נלחם בבית המשפט אל מול נסיונות ההתחמקות מאחריות של ראש ממשלת ישראל. כל יום ללא ועדת חקירה ממלכתית מסכן את בטחון ישראל ופוגע בכל אזרחיה".

מטעם מכון זולת ו-86 שרים וח״כים לשעבר נמסר: "עמדת היועמ״שית בנוגע לוועדת חקירה ממלכתית למחדל ה-7 באוק׳ מאמתת את מה שאמרנו: רק ועדת חקירה ממלכתית יכולה לחקר האמת לגבי אירועי ה-7 באוקטובר נתניהו מנסה להרוויח זמן וגורר את העתירה כבר 4 חודשים. שנה מהמחדל הגדול מקום המדינה והחקירה לא החלה ומלאכת הטיוח נמצאת בעיצומה - והדחיות החוזרות הן חלק מאותו מסע טיוח. נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו בדרישה להקים במידית את ועדת החקירה".