יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על המגעים להחלפת שר הביטחון יואב גלנט ביו"ר הימין הממלכתי גדעון סער. אם "אריה דרעי מסוגל באמצע מלחמה, לנסות להחליף שר בטחון, להוציא מקצוען בטחון מנוסה כמו יואב גלנט, ולהחליף אותו בשר בטחון שאין לו שום נסיון בתחום, זה אומר שהפוליטיקה שלנו איבדה את השפיות", אמר בכנס הצדק החברתי לשיקום ישראל.

גדעון סער, מצידו, לא נשאר חייב וחשף: "שמעתי שזה שנושא בתואר יושב ראש האופוזיציה מדבר על ניסיון ביטחוני. אגב, הוא תמיד מספר על עצמו שהוא יושב עשור בקבינטים ביטחוניים. האמת? הוא ישב בשתיים בלבד - שלוש שנים במצטבר. אני השתתפתי בחמישה קבינטים ביטחוניים במשך שנות דור, שלושה מהם כשר.

ליברמן בדק ודחה, בליכוד דווקא רוצים מיזוג: פרטים חדשים על המו"מ עם סער

"‏זאת ועוד: גם בנט וגם לפיד הציעו שאקח את תיק הביטחון במגעים להקמת ממשלת השינוי. אני משוכנע שבנט גם ישר מספיק כדי לאשר זאת. יתרה מכך: לפיד עצמו בפגישה בביתי הציע לי להיות ראש ממשלה ברוטציה איתו. זה היה במהלך מבצע ״שומר החומות״, כשבנט לזמן מה פרש מהמו״מ הקואליציוני. דחיתי מיד את הצעתו  שמשמעותה הייתה הקמת הממשלה בקולות הרשימה המשותפת. במהלך השנים האחרונות חזר ואמר לי לפיד במספר שיחות אישיות שאני אחד משלושה פוליטיקאים יחידים בישראל שכשירים לתפקיד ראש הממשלה (שני האחרים, לדעתו, הם ליברמן והוא עצמו)".

אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, גדעון סער (צילום: פרטי)
אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, גדעון סער (צילום: פרטי)

לאחר מכן, לפיד השיב: "גדעון, כל הדיבורים על בטחון לא יעזרו. המינוי שלך הוא נסיון של המפלגות החרדיות למנות מטעמן שר בטחון, באמצע מלחמה, כדי שיכשיר להם את חוק ההשתמטות אחרי שצה״ל ספג כבר כעשרת-אלפים פצועים ומעל 700 הרוגים (כולל שניים היום). אם תסכים לזה מדובר בפשיטת רגל ערכית ומוסרית שלא היתה כמותה בכל תולדות הפוליטיקה הישראלית (והיו הרבה), וזה לפני שאמרתי מילה על ההבטחות שנתת לבוחרים ולעם ישראל. במקום לריב, חזור בך, תודיע שלא תשב בממשלת החורבן הזו, ונשלב כוחות במאמץ להפיל אותם למען עם ישראל ולוחמי צה״ל".

בסביבת לפיד טוענים שגדעון סער משקר: "לא הוצע לו תיק הביטחון". מנגד בסביבת סער עומדים על כך שאכן הוצע.