השר לביטחון פנים לשעבר, עומר בר לב, דיבר היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע ותקף בחריפות את מינויו של מפכ"ל המשטרה הנכנס, דני לוי, ואת התנהלותו של השר הנוכחי, איתמר בן גביר. 

לפי בר לב, בתקופתו, דני לוי היה סגן מפקד מחוז ירושלים. הוא מתאר שמפקד המחוז בזמנו, דורון תורג'מן, התעקש להיות נוכח בשטח כל אירוע רגיש. בהזדמנות אחת, בה שהה תורג'מן בחו"ל ולפי בר לב "כל האחריות הייתה על דני" - הוא נעדר מאירוע רגיש במיוחד: הלווייתה של העיתונאית אל ג'זירה שנהרגה בג'נין בשנת 2022, שירין אבו עקלה, אירוע שכזכור יצא משליטה והפך לאלים במיוחד

המפכ"ל לשעבר נגד הנוכחי: "שיוכיח שהוא לא מלקק לבן גביר"; המשטרה: "דברים חסרי בסיס" 

דני לוי, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דני לוי, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהקשר לאירוע זה אמר בר לב: "אני לא יודע איפה היה לוי. אני לא יודע איפה הוא היה. אני לא יודע איפה היה מפקד המרחב. אני יודע שהוא היה אחראי לכל התדריכים של המשטרה. עברתי על התדריכים, כמובן הכל בדיעבד, ופשוט התברר שהבנאדם לא היה שם. בתדריך אחד אמר דבר אחד - בתדריך אחר אמר דבר הפוך". 

בר לב למעשה מייחס את האחריות על אותו אירוע חמור ללוי בלבד. הוא הסביר: "זה היה כישלון מוחלט של המשטרה שכולו רשום על השם שלו". 

ביחס לתפקוד המשטרה תחת השר הנוכחי, איתמר בן גביר, בר לב הדגיש: "המשטרה היא כפופה לחוק במדינת ישראל. היא לא כפופה לשר. שר יכול וצריך לקבוע מדיניות עם דגשים כאלה ואחרים. אבל המשטרה היא עובדת אצל החוק במדינת ישראל. ומה שאנחנו רואים שמאז שהוא נכנס לתפקיד אז היו שוטרים שהתקבלו בפני הרוח הרעה שהוא נושב ונושף. ולכן כל מי שטיפה היה לו עמוד שדרה לעמוד כנגדו, הוא בעצם דילג עליו ומינו כל מני אנשים לכל מני תפקידים, שחלקם היו אולי שוטרים מצוינים אבל הם מילאו תפקידים מאוד קצרים ובוודאי לא היו אמורים להגיע לעמדה שהם הגיעו בשלב הנוכחי". 

"אני אגיד עוד דבר על המפכ"ל", הוסיף בר לב "בן גביר מינה אותו למפקד מחוז חוף. הוא היה לדעתי אולי שנה מפקד מחוז חוף. ובמחוז חוף ראינו שתי תופעת שליליות: הרצח בחברה הערבית שילש את עצמו במחוז כשדני לוי היה אחראי עליו. והדבר השני, ראינו את ההתנהגות כלפי המפגינים - התנהגות מאוד מאוד אלימה, בעיקר דרך תחנת חדרה, עכשיו גם מח"ש בוחנת את הטענות. וזה היה ברוח שלו". 

בר לב אמר  שהוא חושב שצריכות להתקיים בחירות ושיש להחליף את הממשלה ואת השר לביטחון לאומי אבל הדגיש - הממשלה לא צריכה להחליף לא את המפכ"ל ולא את הרמטכ"ל.