אחרי הלחצים הכבדים שהופעלו על מנת לקיים דיון בוועדת החינוך על החוק להנצחת 7 באוקטובר - למרות ההתנגדות הקשה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי - הישיבה שנקבעה להיום (ראשון) בוטלה ונקבע מחדש ליום רביעי הקרוב.

הסיבה הרשמית היא המצב הביטחוני והעובדה שיוזם החוק הראשי ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית לא היה יכול להגיע לאור העובדה שהוא תושב הצפון וכן החשש שבגלל ההסלמה הביטחונית תמנע ממשתתפים נוספים היכולת להגיע. 

שיטת הסלמי של ישראל: המודל שהולך להקריס את חיזבאללה
הצרה החדשה של נסראללה: פעילי חיזבאללה מאבדים את זה

כזכור, כפי שפורסם לאחרונה ב"מעריב", גם 11 חודשים אחרי תחילת המלחמה, הכנסת טרם אישרה את החוק להנצחת אירועי 7 באוקטובר, כאשר יוזמי החוק מפנים אצבע מאשימה לעובדה זו לכיוונו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ואף מאשימים אותו שהוא מונע זאת בגלל "משחקי כבוד ואגו". למרות זאת יו"ר ועדת החינוך יוסי טייב (ש"ס) החליט לקבוע דיון ראשוני, שהיה אמור להתקיים היום אך כאמור בוטל.

יוסי שלי (צילום: דוברות משרד רה''מ)
יוסי שלי (צילום: דוברות משרד רה''מ)

יו"ר סיעת יש עתיד מירב בן ארי, שגם יזמה הצעת חוק דומה, שלחה מכתב ביקורת חריף ליו"ר הוועדה טייב על ההחלטה לבטל את הדיון, למרות ששאר העבודה בכנסת מתקיימת כרגיל היום, כולל דיון בוועדת חוץ וביטחון בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו.

יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

במכתב של בן ארי לטייב נכתב: "אבקש להביע מחאה כנגד ביטול הדיון, שהיה עתיד להתקיים היום בוועדת החינוך, התרבות והספורט, בהצעת החוק החשובה, של חברי כנסת רבים ושלי, בנושא הנצחת אירועי שבעה באוקטובר. החוק הזה משמעותי וחשוב עבור אזרחים וחיילים רבים, אשר מאורעות טבח שבעה באוקטובר עוד צרובים בהם, ולכל הציבור הישראלי שבמשך קרוב לשנה חווה ימים קשים ומאתגרים, ומעוניין באופן ברור בהנצחת האירוע".

בן ארי הוסיפה: "אינני מצליחה להבין מדוע בחרת לבטל דיון כל-כך חשוב, בעוד כל ישיבות הכנסת האחרות מתקיימות כסדרן. מה הייתה הסיבה לכך? מדוע לא ניתן היה לזמן את המשתתפים בזום, כפי שעשינו חודשים ארוכים בתקופת הקורונה? אני קוראת לך לקיים את הדיון בדחיפות האפשרית, עוד השבוע. כמו כן, אני מקווה מאוד כי הביטול נעשה אך ורק בשל המצב הבטחוני וללא קשר להתערבותם של גורמים פוליטיים אחרים".