בצל ההסלמה בצפון, התקיים היום (ראשון) בכנסת דיון סודי של ועדת חוץ וביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בישיבה החשאית, שנערכה בראשות יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין

בהתייחסו למצב בלבנון, אמר נתניהו: "נסראללה עשה טעות שקשר את עצמו לעזה. בחיזבאללה יש בוקה ומבולקה, כל הזמן ממנים סגנים וסגנים לסגנים". הוא הוסיף כי "הפגיעה המשמעותית בחיזבאללה תעזור לנו גם בדרום" וציין: "עכשיו הציר רואה אותנו אחרת. עדיף בלי מלחמה כוללת אבל צריך להרחיק אותם". השר זאב אלקין הזהיר מצדו כי "אם לא תנוצל ההזדמנות עכשיו נדרדר למלחמה כוללת בתנאים פחות טובים".

בחסות ההסלמה בצפון: התוכנית הדרמטית שחמאס חושש ממנה צפויה לצאת לדרך

בנוגע ל'תכנית האלופים' לשינוי הגישה כלפי צפון הרצועה וחלוקת הסיוע ההומניטרי, נמסר כי הדרג המדיני והצבאי ידונו בה. "ההתרשמות שבאמת ישקלו אותה", ציינו מקורות. כאשר נשאל על ידי ח"כ דן אילוז מהליכוד לגבי התגובה הקשה שהבטיח אחרי רצח ששת החטופים בעזה, נתניהו התחמק ממתן תשובה ישירה.

בנושא החטופים, נתניהו הבהיר: "אני מסכים ליוזמה ולא שיניתי כלום. חמאס לא רוצה עסקה, בזה הכל מתחיל ונגמר". כשנשאל על צווי האג, תקף נתניהו את התובע: "הוא טיל מונחה מדיני פוליטי נגד ישראל. הוא אמר שהוא יבוא לראות מה קורה ואפילו הוא לא טרח לבוא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת חוץ וביטחון (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת חוץ וביטחון (צילום: מרק ישראל סלם)

בנושא חוק הגיוס, נתניהו אמר: "בסוף אי אפשר לקלוט יותר מ-3,000 מהמגזר החרדי עכשיו. אלו מספרים שצה"ל יכול לקבל ולא יותר מזה, ולכן נעביר חוק גיוס שיהיה על המספרים האלו. העברת החוק תלויה בכם, כאן בוועדה, אתם אלו שצריכים להזדרז". ח"כים שנכחו בדיון דיווחו כי נתניהו נראה במצב רוח טוב ואופטימי.

במהלך הדיון הסודי  התפתחו חילופי דברים מעניינים בין ראש הממשלה לח"כ טלי גוטליב בנוגע למדיניות העמימות של ישראל. גוטליב פנתה לנתניהו בשאלה נוקבת: "לא מבינה למה לשמור על עמימות אחרי שאיבדנו את ההרתעה והכישלון המודיעיני?" נתניהו, שנראה מופתע מהשאלה, השיב בתמיהה: "עמימות של מה?" גוטליב הבהירה: "הביפרים." בתגובה, נתניהו השיב בטון שנשמע כמתלוצץ: "מי, ליכטנשטיין?"