"אספר לכם סוד", ציין אשר, "כפרלמנטר אין לי סמכויות דה-פקטו להבאת עובדים זרים, אך כבר מחודש אוקטובר 2023 התחלנו בדיונים קדחתניים בוועדה והקדשנו לנושא לפחות שישה דיונים. הובלנו להחלטות ממשלה, הסרנו חסמים בייבוא עובדים, ובכלל זה ייבוא ללא הסכמים בילטראליים, זירוז הסכם עם הודו ומתן היתר לחברות להקים חברות כוח אדם כדי לחסוך בעמלות התיווך הגבוהות. בנוסף, אני לוחץ את משרד האוצר שיקדם קביעת מדיניות אחידה על שינויים בחוזים מול קבלני ביצוע של פרויקטים ממשלתיים, ואולי אם האוצר יתחיל לשלם על המחסור בפועלים - נרגיש התקדמות משמעותית בהבאתם. 

חה"כ הוסיף כי "בפועל, כיום ישנם אלפי פלסטינים שכן נכנסים מיהודה ושומרון, רק שזה מתבצע ללא פיקוח ביטחוני ובכלכלה שחורה, אז מה עשינו בזה? אנחנו עובדים בכל הכוח לייבא פועלים זרים, אבל היעוץ המשפטי דורש שהדברים יעברו דרך יחסים בליטראליים עם המדינות שמהן יגיעו העובדים, והדרישה הזו מסרבלת ומעכבת את התהליכים, כי היא מכילה אינטרסים פוליטיים ומדיניים במקום כלכליים". 

בהמשך דבריו, אשר התייחס לאדם התורם של חברות כוח האדם במשבר הפועלים המתמשך, שתוקע פרויקטים ותוכניות בנייה. "כולם בממשלה תומכים בהבאה מאסיבית של עובדים זרים, אלא שהקבלנים והיזמים לא מורשים לייבא עובדים זרים באופן עצמאי, והכל חייב לעבור דרך חברות כוח אדם שמסרבלות את התהליך וגובות מחירים בלתי אפשריים, תוך ניצול הלחץ הגדול של הקבלנים שמשוועים לכוח אדם מיידי. כל זאת משום שהייעוץ המשפטי מתבצר בעמדתו בטיעונים משפטיים שנכונים לתקופות שקטות יותר, אך לא למצב חירום בו נדרשת גמישות בכדי לחפות על השלכות המלחמה.

משבר הנדל"ן הוא משבר שכולנו נרגיש אותו בכיס, בינתיים, כרגיל, עד היום - המשפטנים מנצחים והעם מפסיד".

יו"ר 'זמורה' אלון יוניאן ציין: "משבר הדיור שהחריף בחודשי המלחמה הוא תוצאה של תהליכים ארוכי טווח, ולכן גם הפתרון, מן הסתם, לא יהיה "זבנג וגמרנו". הוועדות לתכנון ובנייה מודעים היטב לקשיים ולכאבם של היזמים והזוגות הצעירים, ואין ספק כי עלינו להיות חלק אינטגרלי מהפתרון למשבר".

בין המשתתפים הנוספים בכנס: מארח הכנס יו"ר מועצת מזכרת בתיה גבי גאון, יו"ר דירקטוריון קרדן נדל"ן השרה לשעבר איילת שקד, יו"ר מנהלת תקומה אלוף (מיל') יפתח-רון טל, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, ראש עיריית דימונה בני ביטון, מנכ"לית 'דירה להשכיר' ענבל דוד, יו"ר מרכז הבניה הישראלי ערן רולס, ראש התאחדות הקבלנים ראול סרוגו, ועוד.