חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, נאור שירי, פנה היום (שני) בוועדת כספים ליו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, והקריא בפניו קטע מתוך מאמר חריג שפורסם בעיתון המודיע, הביטאון הרשמי של "אגודת ישראל", נגד תושבי הקיבוצים בעוטף עזה.

בקטע המלא נכתב: "ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזכרון הממלכתית עליה החליטה הממשלה, כי חלקם באסון המחריד יש בו כדי שיקיימו עצרת נפרדת, המיועדת לעצמם, שלא לשם 'זכרון', אלא לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון, וקבלה לשנות את אורחות חייהם, אך הבטחה שהם מתנתקים מהקונספרציה (הטעות במקור) שדבקו בה עד כה, שהיא אבי אבות של האסון, ונכון הדבר, שביום השנה לאסון יתייחדו עם עצמם, יפשפשו במעשיהם וגם יבקשו סליחה ומחילה מכל אלו שהטיחו בהם אשמת שווא".

משפחות שכולות במכתב לשרים: "לפעול בכל האמצעים כדי להמשיך את המשימה"
יפתח רון-טל: "רק שליטה צבאית ואזרחית יחזירו את החטופים"

הרוחות בוועדה התלהטו במהירות וחברי הכנסת מהאופוזיציה זעמו על הפרסום בעיתון החרדי: "זה שובר כל שיא", אמרו, "באיזה מדינה אנחנו חיים?". "התנתקתם מהמדינה", הוסיפה חברת הכנסת קארין אלהרר תוך שהיא פונה לח"כים החרדים, "פשוט ביזיון". חבר הכנסת שירי סיכם: "זה הדבר הכי אנטישמי, ראוי לפטר את מי שכתב את זה ואת מי שמממן את זה".

מוקדם יותר העיתונאי ישראל פריי פרסם את הקטע מתוך העיתון וכתב בחשבון X שלו: "לפי הביטאון הרשמי של "אגודת ישראל", במקום עצרת זיכרון, משפחות הנרצחים והחטופים מקיבוצי הדרום אמורות לקיים טקס חשבון נפש ובקשת סליחה ומחילה מאיתנו בגלל שהם הם ...אחראים לאסון. לא פחות. וזה רק חלק ממאמר שטנה רווי השמצות על הקורבנות השמאלנים. מה אומרים? לא אומרים".