ביקור נתניהו באו"ם: נכון לעכשיו (שני אחר הצהריים) ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע לניו יורק ביום חמישי בבוקר, לנאום ביום שישי ולהמריא חזרה ארצה במוצאי שבת. עם זאת, גורמים מדיניים מעריכים כי לאור המצב הביטחוני בצפון וההתפתחויות בגזרה "ככל הנראה לא יהיה לראש הממשלה מנוס אלא לבטל את נסיעתו לארצות הברית".

בינתיים צומצמה תכנית הביקור המקורית, בוטלו הפגישות הבילטרליות עם ראשי מדינות שתוכננו ליום רביעי. מפגשים תוכננו עם נשיא ארגנטינה חביאר מיליי, נשיא צרפת עימנואל מקרון ועם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס.

נתניהו באו"ם: המונולוג - חסר תוחלת, הקהל - אדיש | שלמה שמיר  
בעיתון החרדי מאשימים את תושבי העוטף: "נושאים באחריות כבדה לאסון"  

בנימין נתניהו באו''ם, שנת 2012 (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו באו''ם, שנת 2012 (צילום: רויטרס)


נזכיר כי לאור המצב הביטחוני נשקלה כאחת האופציות אפשרות לפיה ראש הממשלה יקדים את חזרתו לישראל אחרי נאומו באו"ם וימריא מניו יורק לא במוצאי שבת, אלא ביום שישי או במהלך יום שבת. אולם, בכירי המפלגות החרדיות הביעו מחאה נגד "חילול שבת שלא לצורך".

על אף שבאופן רשמי ההמראה מניו יורק מתוכננת למוצאי שבת, החרדים הסתמכו על הדיווחים הלא רשמיים בתקשורת על כך שנשקלת האפשרות של טיסה בשבת. בשיחה שקיימו עם אנשי לשכת ראש הממשלה הבהירו הגורמים החרדים כי "טיסה בשבת, שמתוכננת מראש, אינה מוגדרת כ'פיקוח נפש'. אם אין אפשרות לטוס בלי לחלל שבת - עדיף כבר לבטל את הטיסה".

גורמים פוליטיים בכירים העריכו כי האפשרות לטוס בשבת עלתה "כדי להדגיש כי ראש הממשלה מעוניין לקצר את ביקורו עד המקסימום האפשרי ויחזור לישראל מיד אחרי הנאום".