יממה אחרי התקיפה בלב ביירות ובו חיל האוויר ניסה להתנקש במפקד החזית הדרומית של חיזבאללה ומי שנחשב למפקד מספר 3 בארגון הטרור, חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) בביקורת חריפה נגד כישלון המהלך, לדבריו בגלל החשש לפגוע בבלתי מעורבים.

סוכות הודיע שפנה לשר הביטחון יואב גלנט לקבל תשובות: "העובדה שעלי כרכי לא חוסל בגלל שפחדו מנז"א (נזק אגבי) היא לא פחות מטירוף. מי שמרחם על האוייב מתאכזר באופן ישיר על אזרחי ישראל. הגשתי הבוקר שאילתא דחופה לשר הביטחון בכדי לדעת מה המדיניות בנושא ומי אחראי להחלטה האיומה הזו".

לא המחסור בדלק או חשמל: זה החשש הגדול של חיזבאללה | האזינו
בצה"ל מוכנים להסלמת המערכה עם חיזבאללה: "יש לנו עוד כמה מדרגות לעלות"

כזכור חיל האוויר ביצע אתמול (שני) סיכול ממוקד בביירות, לאחר ירי מטחים לאורך כל אחר הצהריים לעבר יישובי ישראל. לפי דיווחים בלבנון, יעד התקיפה היה בכיר חיזבאללה - עלי כרכי. גורם ביטחוני לבנוני אמר כי מצבו של כרכי טרם ידוע, ומאוחר יותר בשעות הערב פרסם חיזבאללה הצהרה לפיה: "כרכי שרד את התקיפה, והוא בריא ושלם. הוא הועבר למקום מסתור".

עלי כרכי, מפקד ״חזית הדרום״ של חיזבאללה, הוא הדמות הצבאית הבכירה ביותר שנותרה בארגון הטרור אחרי חיסולם של פואד שכר ואבראהים עקיל. לפי דיווחים גם היה אמור לקבל חלק מסמכויותיו של עקיל שחוסל. כרכי, כמפקד חזית הדרום, שתחתיו נמצאות שלוש אוגדות החזית, פיקד על כל מהלכי הלחימה של חיזבאללה נגד צה״ל ויישובי הצפון במהלך כל חודשי המלחמה.

תיעוד מתקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)