מלחמת חרבות ברזל: בפתח השעה הראשונה של תוכניתם הבוקר (רביעי) ב-103FM, ינון מגל ובן כספית שוחחו על נסיעתו של רה"מ בנימין נתניהו לעצרת האו"ם בניו יורק, ההסלמה בגבול הצפון מול חיזבאללה וסוגיית החטופים. השניים הביאו את עמדותיהם על כלל הנושאים השונים.

ינון: "דיברתי אתמול עם גורם מערבי, והוא אמר לי לגבי המלחמה משהו שמאוד עודד אותי. הוא לא נאמר עד היום בריש גלה. הוא אמר שהמלחמה תימשך עד שתושבי הצפון יחזרו לביתם בביטחון ובתחושת ביטחון. אני חושב שחשוב שהדברים ייאמרו. שנכנסנו לאירוע שיסתיים רק ברגע שתושבי הצפון חוזרים לביתם בביטחון ותחושת ביטחון".

לתושבי דרום לבנון אין לאן לחזור: הצעד הדרמטי של צה"ל | דיווח
לא משכנע? הבלוף של נשיא איראן, שבעולם מסרבים לקנות

"הוא טוען שחיזבאללה לא מממש ומנצל את יכולותיו בגלל לחץ איראני, שיש לו יכולות יותר חזקות ושצריכים להיות מוכנים לזה", המשיך. "הוא אמר שעוד צפויות לנו עלילות, ביירות לא מחוץ לספקטרום, התחושה שלי שישראל רוצה להסלים את האירוע וחיזבאללה מעכב את ההסלמה. שישראל כן רוצה סוף סוף להכות בו, והאיראנים עוצרים כי הם לא רוצים לאבד את הפרוקסי שלהם".

בן: "הגורם המערבי שינון דיבר איתו אתמול הוא בנימין נתניהו, חלק מהעיתונאים הוא גם תדרך דברים לא נכונים".

ינון: "לא דיברתי עם ביבי, דיברתי עם שרה (בצחוק)".

בן: "אני לא יודע ממה להיות מבסוט יותר, מהבדיחה או מזה שאתה מפריע לי. את סינוואר נהרוג כך או אחרת, אני מוכן לעשות זאת באופן אישי, לכן צריך לחתור בכל הכוח להחזיר 101 אחים ואחיות שלנו שמחציתם בחיים לפי נתניהו. הם נושמים, חולמים, מקווים וחושבים על יקיריהם. אפשר להביא אותם. תחשבו אתם בבית כמה הייתם מוכנים לשלם כדי שמישהו מיקיריכם שכבר לא איתנו, אמא, אחות, החבר הכי טוב, בת הזוג, יחזור לחמש דקות".

השמדת המשגר שביצע את הירי לעבר מרכז הארץ (צילום :דובר צה"ל)

"הם יכולים לחזור לכל החיים", המשיך. "ראש ממשלה שהוא יהודי, אחראי ומוסרי צריך היה מזמן לעזוב הכל, להפסיק להקביל את המנדט, והיה לוקח את דדי ברנע, אלון ורונן בר ואומר 'תביאו לי אותם'. אין שום סכנה מחמאס בחמש השנים הקרובות, ותפילתי שכל רקטה שהוא שומע עליה בעזה חוטפת מיד טיל".

"עצם המחשבה לנסוע עכשיו בשביל הנאום המטופש הזה, בנאום כפי ששמנו לב לא משנים כלום, מוסיפים שני מדנטים זמניים כאן בארץ. הנאום יהיה ריק, האפקט יהיה אפס. אתמול גם אתה וחצי מכונת רעל העלתם ציוץ שמבחינתי המצייץ שלו צריך להיות בחקירה ומעצר עד תום ההליכים".

"אני מפציר בכולם לא להפיץ אף אחד שקשור ליוזר וליוסף ורחל, זו רשת התערבות זרה, זה לא אף אחד מאיתנו. אם זה לא היה, הייתי קורא למשטרה לעצור אותם מיד. אלה כנראה אנשים לא קיימים", הוסיף בן לסיום.