ההודעה האחרונה, הסרטונים מלאי האימה, המשבר בעסקת החטופים הראשונה, המניפולציות של האויב וימי ההולדת לשני הפעוטות הג'ינג'ים שהפכו לסמל: עפרי ביבס לא האמינה שכמעט שנה תעבור מאז שאחיה ירדן ובני משפחתו – שירי, אריאל וכפיר, נחטפו לרצועת עזה על ידי מרצחי חמאס. בראיון שיתפרסם מחר (שישי) ב"מעריב המוסף" היא מספרת: "זו סיטואציה לא נתפסת. בכל פעם שאני עוצרת כדי לדמיין את זה, קשה לי לקום. אין שניה שהראש שלי נקי ממחשבות עליהם".

"ירדן בכלל לא ידע שהם נחטפו והיה בטוח שהם נשארו בבית. ואז הוא קיבל את הידיעה של חמאס שטען שהם נהרגו. זו סיטואציה שקשה לתאר אותה. בן אדם בשבי במשך חודשים, משוכנע שלפחות המשפחה שלו בטוחה, ובאים ומספרים לו את הדבר הכי נורא", סיפרה ביבס.

"אני חושבת שבסיטואציה הבלתי אפשרית שבה שירי מצאה את עצמה בבוקר השבת הנוראה ההיא יצאו ממנה חוזקות שגם היא לא הכירה בעצמה. וכמו שהיא עטפה את הילדים ברגע החטיפה, אני בטוחה שהיא ממשיכה לעטוף אותם בשבי", הוסיפה.

עוד הרחיבה על רגעי החטיפה שנחרטו בזיכרון של כולנו: "אריאל שמע שפורצים לבית, ראה את ההורים שלו מבוהלים, שמע יריות דרך הדלת ובעצם נפרד מאבא שלו. אנחנו יודעים שירדן נישק אותם לשלום, נפרד מהם ויצא במטרה להקריב את עצמו. הוא האמין שאם ימצאו אותו, יסתפקו בו ולא יפגעו או יחטפו אישה וילדים".

"אומרים שעסקת החטופים מופקרת כי שחרור המחבלים יוביל לפיגוע הבא, אבל החטופים עדיין בעיצומו של הפיגוע הקודם, וכל יום שחולף מאריך את הפיגוע לאורך כמעט שנה. אז להפחיד אותי בפיגוע הבא, כשהפיגוע שלנו מתמשך זה רק עוד כותרת ועוד פרובוקציה", המשיכה ביבס.

הראיון המלא יתפרסם מחר ב"מעריב המוסף"