בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה את דרכו לעצרת האו"ם בניו יורק התייחסו הבוקר (חמישי) חברי הקואליציה לדיווח ב"סקיי ניוז" בדבר הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה שצפויה להיכנס לפועל במהלך השעות הקרובות.

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון ה-X שלו כי "המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה ושלילת יכולותיו לפגוע בתושבי הצפון. אסור לתת זמן לאויב להתאושש מהמכות הקשות שחטף ולהתארגן מחדש להמשך המלחמה אחרי 21 יום. כניעה של חיזבאללה או מלחמה, רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה".

בצפון זועמים על הדיווח להפסקת אש: "הממשלה הזו אחראית ל-7 באוקטובר הבא"
הלבנונים לא מצליחים לפנות את הגופות מההריסות: היעד שישראל פירקה הלילה

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אותת כי הוא מתנגד להפסקת-אש והודיע על כינוס סיעתו לישיבה דחופה.

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, חבר הכנסת יצחק קרויזר, כתב בתגובה לדיווח: "אחרי שנה שלמה שבה תושבי הצפון נודדים מעיר לעיר ומנהלים את חייהם בחדר של 12 מ"ר, בזמן שבתיהם נחרבים בזה אחר זה - הפסקת אש בעת הזו היא איוולת וחרפה מוסרית. גם אם האויב החיזבלאי הנאצי ייסוג מעבר לליטני, אין אחד בעולם שערב לכך שהארגון יישם את החלטה 1701, שום ארגון בינלאומי קיקיוני לא מסוגל לאכוף אותה, ואין בישראל אדם שפוי אחד שנותרה בו התמימות שיש ערך לנייר הסכם שנחתם עם האויב".

"אדוני ראש הממשלה - אם תעתיק במו ידך את הקונספציה לצפון, שום תירוץ לא יתקבל וכולם ייראו זאת. תושבי הצפון לא יהיו קורבן על מזבח האינטרסים של ארה"ב והמערב. כשצה״ל מדבר בשפת המזרח התיכון, כפי שנוכחנו, מאזן הכוחות משתנה בימים בודדים. כדי להשיב את הביטחון לחבל הארץ שננטש יש לעבור לאסטרטגיה של הכרעה: להשמיד אויב ולקחת שטח. עם ישראל יזכור לך לנצח איזו תודעה לאומית תיחרט מהמלחמה: תודעת הניצחון או תודעת הכניעה. בידך הדבר", הוסיף.

תקיפה בצור, לבנון (צילום: רויטרס)
תקיפה בצור, לבנון (צילום: רויטרס)

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) מסר כי "הסכם כניעה ל-21 יום שייגמר בשיאן של הבחירות בארה״ב הוא אסון לאומי, והעברת 'משוואת ההכלה' מעזה ללבנון. אין מנדט אחר מלבד הורדת חיזבאללה על הברכיים ונסיגתו לקווי הליטאני. תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם בהמתנה לכוח רדואן שיגיע לטבוח בילדיהם. חיזבאללה טעה, חיזבאללה צריך לשלם".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) אמר ש"הפסקת אש בלי כל תמורה משמעותית מצד חיזבאללה - שגיאה חמורה שמסכנת הישגים ביטחוניים גדולים של ישראל בימים האחרונים.  ‏אני מאוד מקווה שהדיווחים אינם נכונים, אנחנו חייבים להמשיך בכל הכוח עד להכרעה ברורה בצפון".