על רקע הדיווחים על משא ומתן להפסקת אש זמנית בלבנון, הביקורת נגד ההסכמה המסתמנת של ראש הממשלה, נתניהו גוררת ביקורת קשה לא רק מתוך הקואליציה אך גם מסיעת "הימין הממלכתי" שכמעט הצטרפה בשבוע שעבר לממשלה - במטרה מוצהרת להשפיע על מדיניות הביטחון - ורק בגלל ההסלמה בצפון המהלך בוטל.

משעות הבוקר כל ארבעת חברי הסיעה פרסמו הודעות נגד הפסקת אש, וקוראים להמשיך להנחית מכות על ארגון הטרור חיזבאללה. יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער: "מיתון תקיפות חיל האויר בלבנון בימים האחרונים וההמנעות מתקיפות לגריעת יכולות חיזבאללה במרחב ביירות באותו אופן שנעשה בדרום לבנון ובבקאע - טעויות. רציפות ושיטתיות הפעילות חיונית להשמדת עיקר יכולות חיזבאללה לאיים על העורף הישראלי. המנעות מכך - מאפשרת לחיזבאללה לנקוט בפעולות שיכבידו על המשימה בהמשך".

סער תקף גם את עמדתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שקרא להפסקת אש של שבע ימים בצפון, והגיב לו: "הפוך, גוטה, הפוך. מהפסקת אש זמנית כמוצע - רק החיזבאללה ירוויח".

גם יו"ר הסיעה ח"כ זאב אלקין כתב: "אם הידיעות על הסכמות להפסקת אש זמנית ל21 יום נכונות מדובר בטעות קשה של ישראל. זה רק יאפשר לחיזבאללה להתאושש מהמכות שקיבל ולהתארגן מחדש ללחימה. הדרישה הישראלית בלבנון צריכה להיות חדה וברורה: אין שום הפסקת אש זמנית, רק הפסקת אש קבועה בלי שום חיבור להמשך הלחימה מעזה, והרחקת חיזבאללה מעבר לנהר ליטני. כל עוד חיזבאללה לא מסכים לכך חייבים לנצל את חולשתו ודווקא להגביר את הלחץ הצבאי ולפעול בכל העוצמה בלבנון. בהססנות לא נוכל להכריע את ארגוני טרור ולא נוכל להחזיר את תושבי הצפון לביתם בביטחון".

בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אליהם הצטרפה ח״כ שרן השכל: "הפסקת אש בלבנון לא תכריע את האויב שלנו. אם לא נעשה זאת עכשיו, כשהם על הקצה, אנחנו נפגוש אותם בעוד מספר שנים חזקים יותר, ועלולים להוות איום קיומי אמיתי.מדינת ישראל לא מנעה את התחמשות חיזבאללה לכדי איום מסיבי על ישראל במשך שנים. תוך מספר שבועות הם יחדשו את שורותיהם ויתארגנו מחדש להמשך תקיפה, כך לא מכריעים אויב, זו חזרה עקבית אחרי הטעויות שעשינו בעזה, פעם אחר פעם״.

חבר הכנסת הרביעי, מישל בוסקילה, אמנם רק שיתף את ההודעות של יו"ר המפלגה גדעון סער אך הוסיף מעצמו גם עקיצה נגד ראש האופוזיציה: "תוהה: האם לפיד תומך בהפסקת אש בלבנון כדי לרצות את הממשל האמריקני או את ידידו מקרון?"