בתום ישיבת הסיעה של מפלגת "עוצמה יהודית", שכונסה על רקע המגעים בין ישראל לחיזבאללה להסכם הפסקת אש, הודיע היום (חמישי) השר לביטחון לאומי ויו"ר המפלגה, איתמר בן גביר, כי מפלגתו תתפטר מהממשלה אם המגעים יובילו להפסקת אש קבועה.

"הדבר הבסיסי והמובן ביותר", אמר, "הוא שכאשר האויב שלך על הברכיים, אתה לא מאפשר לו להשתקם, אלא פועל להכרעתו וחותר להבסתו. ואם אתה לא עושה זאת – אתה משדר חולשה, מסכן את ביטחון אזרחיך, ומוכיח כי אין בכוונתך לנצח".

מי הבכיר שחוסל? ישראל תקפה פעם נוספת בדאחיה בביירות
העברת תפיסות הכשל מהדרום לצפון היא פשע מוסרי כלפי התושבים | דעה

"לכן, סיעת עוצמה יהודית בראשותי מודיעה לראש הממשלה: במידה ותיחתם הפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, סיעת עוצמה יהודית מסירה מעליה כל מחויבות קואליציונית – על כל המשתמע מכך: לא להצבעות, לא לישיבות הממשלה והקבינט, ולכל פעילות קואליציונית. לא נפקיר את תושבי הצפון. כל יום בו הפסקת האש הזו תהיה בתוקף וישראל לא תילחם בצפון – עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה".

בסיכום דבריו אמר בן גביר כי "במידה והפסקת האש הזמנית תהפוך לקבועה במסגרת 'מתווה' כלשהו, שפירושו חריצת גורלם של תושבי הצפון לחסדי החיזבאללה – יתפטרו כל שרי וחברי הכנסת מעוצמה יהודית מהממשלה והקואליציה".

אתמול בערב פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון, בו הוא התייחס לדיווחים על מגעים להפסקת אש עם חיזבאללה: "אני לא יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים, אבל אני יכול להגיד לכם דבר אחד - אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אנחנו מנחיתים על חיזבאללה מכות שהוא לא דמיין. אנחנו עושים זאת בעוצמה, אנחנו עושים זאת בתחבולה. דבר אחד אני מבטיח לכם - אנחנו לא ננוח עד שהם יחזרו הביתה".

למרות המגעים וההערכות לפיהן צה"ל ימתן את הפגיעות בחיזבאללה, צה"ל תקף היום אחר הצהריים בשכונת הדאחיה בביירות, כאשר יעד התקיפה הוא ראש מערך הכטב"מים של הארגון.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו״ר הקואליציה אופיר כץ תקף את בן גביר: "לכל הרמבואים מהקואליציה וגם מהליכוד שמאיימים להצביע נגד התקציב ביום ראשון, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שיודע לנווט בין כל הזירות והאילוצים המדיניים והבטחוניים, להתמודד בלחצים מטורפים ולא להוריד את הרגל מהגז כשצריך, כולנו רואים שהמתקפות נגד חיזבאללה נמשכות בעוצמה. ואגב התקציב שאתם מאיימים להצביע נגדו נועד כולו למילואימניקים, מפונים, משפחות חטופים ונפגעי פעולות איבה, מביך לנסות לגרוף על זה הון פוליטי".