בצל התקיפה בביירות וחיסולו המסתמן של ראש מערך הכטב"מים של חיזבאללה - איחוד האמירויות, ארה"ב, ערב הסעודית, קטאר, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן ובריטניה פרסמו הודעה משותפת על המצב הביטחוני בין לבנון לישראל ובה קראו להפסקת אש. 

המדינות הצהירו כי הן מוכנות להפעיל את כל המאמצים בכדי למנוע מלחמה כוללת ולהביא להפסקת אש בת 21 ימים. מרגע החתימה, הפסקת האש הינה מיידית ונועדה לספק מרחב דיפלומטי לקראת גיבוש הסכם דיפלומטי רחב יותר שיסתמך על החלטה 1701.

שגריר ארה״ב בישראל ג׳ק לו כתב בטוויטר: ״אתמול תריסר מדינות קראו להפסקת אש מיידית של 21 יום בלבנון. זו הדרך הטובה ביותר להשגת פתרון דיפלומטי שישב את התושבים משני צידי הגבול לבתיהם בבטחה. התנאים בצפון ישראל ובדרום לבנון חייבים להשתנות כדי שהתושבים יוכלו לחזור".

מוקדם יותר היום (חמישי) ובהמשך לדיווחים ההולכים וגוברים על הפסקת אש, פרסמה לשכת ראש הממשלה הכחשה לדיווחים. בהודעה נכתב: "לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח על הפסקת-אש בלבנון. "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקאית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה".

עוד נכתב, כי: "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה״ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

גם שר הביטחון, יואב גלנט התייחס לדיווחים באופן עקיף דקות לאחר ניסיון החיסול בביירות: "אנו ממשיכים את רצף הפעולות - לחיסול מחבלי חיזבאללה, לפירוק המערכים ההתקפיים ולהשמדת הטילים והרקטות. יש לנו משימות נוספות להשלים כדי לאפשר את החזרת תושבי הצפון לביתם - נמשיך להוציא את חיזבאללה משיווי משקל ולהעמיק את מצוקתו".

מאוחר יותר, מסרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר כי "ההודעה על יוזמת הפסקת האש בלבנון פורסמה בתיאום עם ישראל. אנחנו לא מאמינים שמלחמה כוללת בלבנון היא התשובה ואנחנו לא תומכים בזה".

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר מאוחר יותר: "אני לא יודע למה נתניהו אמר את מה שאמר ואני לא יודע מה היו השיקולים שלו - האם הם היו פוליטיים או מבצעיים. תשאלו אותו למה הוא אמר את זה. ההודעה שפרסמנו לא הגיעה בוואקום. היא הגיעה אחרי התייעצות עם ישראל. והייתה לנו את כל הסיבה לחשוב שהישראלים היו מודעים לכל מילה בהודעה. לא היינו מפרסמים את ההודעה אם לא היינו חושבים שהיא תתקבל בישראל בצורה רצינית".