לאחר החיסול המוצלח של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמש (שישי) בביירות, פרטים חדשים נחשפים על מהלך אישור התוכניות. בנוסף, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הצהרה רשמית לאחר החיסול בה בירך את ישראל על ההישג.

על פי הגורמים שנכחו בדיון בישיבה, בדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני שכונס ערב המראת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאו"ם, שר הביטחון והרמטכ"ל דחפו להוציא לפועל את פעולת החיסול של נסראללה. מנגד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התבטא נגד הפעולה.

תרנגולת בלי ראש: כך תיראה הנהגת ארגון חיזבאללה בעתיד  
דובר צה"ל בערבית שיגר מסר ברור לחיזבאללה: ברשתות יצאו מהכלים | צפו

הרצי הלוי, בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: מעיין טואף, לע''מ)
הרצי הלוי, בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: מעיין טואף, לע''מ)

דווח שלא התקיימה הצבעה על הפעולה עצמה, אלא חברי הקבינט הסמיכו את ראש הממשלה ואת שר הביטחון לקבל החלטה על חיסול נסראללה כאשר ייווצר מומנטום אופטימלי - מה שאכן נעשה אמש.

לאחר חשש מתגובת הבית הלבן לחיסול, הנשיא ג'ו ביידן פרסם הצהרה חיובית ביותר לאחר חיסול נסראללה. ביידן מסר: "חסן נסראללה וארגון הטרור חיזבאללה, היו אחראים להרג מאות אמריקאים במשך ארבעה עשורים של שלטון טרור. חיסולו בתקיפה אווירית ישראלית הוא מדד לצדק עבור קורבנותיו הרבים, כולל אלפי אמריקאים, ישראלים ואזרחים לבנונים".

ג'ו ביידן באו''ם (צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)
ג'ו ביידן באו''ם (צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)

עוד מסר ביידן: "התקיפה שהרגה את נסראללה התרחשה בהקשר הרחב יותר של הסכסוך שהחל עם הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר 2023. נסראללה, למחרת, קיבל את ההחלטה הגורלית לשלב ידיים עם חמאס ולפתוח את מה שהוא כינה 'חזית צפונית' נגד ישראל. ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה, חמאס, החות'ים וכל קבוצת טרור אחרת הנתמכת על ידי איראן. רק אתמול הנחתי את שר ההגנה שלי לשפר עוד יותר את עמדת ההגנה של כוחות צבא ארה"ב באזור המזרח התיכון כדי להרתיע תוקפנות ולהפחית את הסיכון למלחמה אזורית רחבה יותר".

תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)

"בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להחליש את הסכסוכים המתמשכים הן בעזה והן בלבנון באמצעים דיפלומטיים. בעזה, אנו מנסים להביא להסכם בגיבוי מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש ולשחרור החטופים. בלבנון ניהלנו משא ומתן על עסקה שתחזיר אנשים בשלום לבתיהם בישראל ובדרום לבנון. הגיע הזמן שהעסקאות האלה ייסגרו, שהאיומים על ישראל יוסרו, ושאזור המזרח התיכון הרחב יקבל יציבות רבה יותר", כתב בסיום הצהרתו.