מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת ברקע חיסולו של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה.

בפתח דבריו אמר: "מדינת ישראל חיסלה אתמול את רב המרצחים נסראללה. סגרנו חשבון עם מי שאחראי לרצח אינספור ישראלים ואזרחים רבים של מדינות אחרות כולל מאות אמריקאים ועשרות צרפתים".

צ'ייסרים בשידור חי: מגישי 'פגוש את העיתונות' חוגגים את חיסול מנהיג חיזבאללה
דובר צה"ל בערבית שיגר מסר ברור לחיזבאללה: ברשתות יצאו מהכלים | צפו

"נסראללה לא היה עוד מחבל", המשיך. "הוא היה ה-מחבל. הציר של הציר. המנוע המרכזי של ציר הרשע של איראן. הוא ואנשים היו אדריכלי התכנית להשמדת ישראל. הוא לא רק הופעל על ידי איראן - הרבה פעמים הוא גם הפעיל את איראן".

עלי חמינאי וחסן נסראללה בשנת 2000 (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי וחסן נסראללה בשנת 2000 (צילום: רויטרס)

"ולכן בתחילת השבוע הגעתי למסקנה שהמכות העוצמתיות שצהל הנחית על חיזבאללה בימים האחרונים - המכות האלה לא יספיקו. חיסולו של נסראללה הוא תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו - החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם ושינוי מאזן הכוחות באזור לאורך שנים. כי כל עוד נסראללה חי הוא היה משקם במהירות את היכולות שגרענו מחיזבאללה ולכן נתתי את ההנחיה ונסראללה כבר לא איתנו", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "חיסולו מקדם את החזרת תושבינו לבתיהם בצפון והוא דם מקדם את השבת חטופינו בדרום. כשסינוואר רואה שחיזבאללה כבר לא יבוא להצילו - כך גדלים הסיכויים להשבת חטופינו. אני מבקש להודות לצה"ל, לחיל האוויר, לאמן, למוסד, לשב"כ על ההישגים הכבירים ולא רק אתמול".

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

"אזרחי ישראל יש לנו הישגים גדולים אבל המערכה עדיין לא הושלמה. בימים הקרובים אנחנו נעמוד בפני אתגרים משמעותיים ונעמוד בהם יחד. אזרחי ישראל. אלה ימים גדולים. אנחנו במה שנראה כנקודת מפנה היסטורית. לפני שנה ב-07.10 אויבנו תקפו אותנו וחשבו שישראל בדרך להכחדה".

"שנה לאחר מכן, מכה אחר מכה, הישג אחר הישג, הם מבינים עד כמה התקוות שלהם התפוגגו. ישראל בתנופה. אנחנו מנצחים. אנחנו נחושים להמשיך להכות באויבנו, להשיב את תושבינו לבתיהם ולהשיב את כל חטופינו. אנחנו לא שוכחים אותם לרגע. אחי ואחיותיי אזרחי ישראל היקרים. ביום הזה אני אומר לכם שוב וביתר שאת. יחד נילחם ובעזרת השם. יחד ננצח", אמר לסיום.

כזכור, נתניהו נחת בישראל, זאת לאחר שהקדים את חזרתו, בעקבות החיסול. בצה"ל סבורים כי חיזבאללה ישנה את המבנה שלו. ההנהגה תידרש להיות מחולקת בין כמה דמויות, כאשר כבר עתה יש בלבול בתוך הארגון כיוון שכל רמת המפקדים של הארגון חוסלה. תחילה כל הצמרת שסביב נסראללה חוסלה ועתה גם הוא.