על רקע הורדת דירוג האשראי של ישראל מצד הסוכנות מו'דיס, כתבת הכלכלה ליאת רון שוחחה הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על ההשלכות של כך על הכלכלה הישראלית.

סמוטריץ' מנהל את הכלכלה ב'בעזרת השם': איך הפכנו לקזחסטן הפיננסית?

כך היא אמרה: "מזהירה את ממשלת ימין על מלא דרככם ממה שעשוי לקרות מאוד בקרוב - שהם יתגעגעו לקפלן. מכיוון שאנשים יצאו לרחובות כי לא יהיה להם מה לאכול. זו לא מכה, זה פיגוע, זו הטלת פצצות עומק על כלכלת ישראל".

רון הסבירה: "מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות. זה כמו שאנחו הולכים לבנק ורוצים לקבל הלוואה, הבנק בודק את הרקורד שלנו - האם אנחנו מחזירים חובות, האם משק הבית שלנו יציב. וזה מה שעושה מוד'יס. באה למדינה ורואה האם החזרי החוב שלנו סבירים ומה המצב שלנו בהרבה מאוד פרמטרים. אחד מהם, הוא המצב הגיאופוליטי".

"אני קוראת ברגע זה לכל שרי הממשלה לקרוא לפיטוריו של שר האוצר, אדם שברוקד שלו יש שלוש הורדות דירוג, כתב אישום חריף של מוד'יס על התנהלותו נהכושלת. הבן אדם התעורר אחרי חודשיים והתחיל לעשות איזה תקציב, משהו לא ברור, מכיוון שהוא לא ייקח אחריות ויגיד שהוא פורש. כל השרים, כולל בן גביר וחברי כנסת, יכולים לקום על רגליהם ולהציב אולטימטום לרה"מ להזיז אותו מיד ולהכניס מישהו אחר, אולי את ליברמן", סיכמה העיתונאית.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm