מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר שוחח היום (ראשון) על האתגרים הביטחוניים העומדים בפני המערכת בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת "הג'רוזלם פוסט", מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף פעולה עם בנק לאומי. "עובדי חברת החשמל כל הזמן בשטח", הוא הדגיש, "מתקנים את הנזקים, לעתים תחת אש, דואגים שאין עלטה.

"אין לילה אחד שהעובדים לא נמצאים בשטח, ולמעט חיילים ואנשי כוחות הביטחון אין אחרים שעושים זאת. לצערי יש לנו ארבעה נפגעים מאז תחילת המלחמה, שלושה בדרום והרביעי בצפון.

הכשרת חברת החשמל לעבודה בגובה (צילום: חברת החשמל)
הכשרת חברת החשמל לעבודה בגובה (צילום: חברת החשמל)

"אדם שנושא משרה לא יכול לברוח מאחריות. לתת תסריטי בלהות, ללא פתרונות, זו רשלנות ניהולית שיכולה לפגוע במדינה. מהרגע הראשון הבנתי שיש על מי לסמוך, עובדי חברת החשמל לא אכזבו איש, יעידו על זה התושבים והחקלאים בצפון, אין מצב שיש רשת שנפגעת שלא מטופלת מייד.

"הם עושים את העבודה שלהם תחת אש, ואני לא יודע מה יוליד יום, אבל כל עוד יתנו לעובדים שלנו להגיע למקומות שאליהם אנו צריכים להגיע, החשמל יוחזר כי העובדים יהיו שם. על פי הערכה שלנו לא תהיה עלטה במדינה", הוסיף, "אלא אם כן יהיה כאוס, או מצב שלא ניתן לעלות כרגע על הדעת. אנו תמיד נערכים לתרחישי קיצון".

הוועידה, שנערכה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ארחה תחת קורת גג אחת בכירים מהממשלה ומהמגזר הפרטי, במטרה לנתח את האתגרים המרכזיים ולעסוק בפתרונות שנרקמים בימים אלה לשיקום הכלכלה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.