יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים היום (ראשון), הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. הוא ברך את החיסול ואמר "העולם הוא מקום טוב יותר בלי נסראללה ומחבלי חיזבאללה". גנץ אמר בהצהרתו ש"אם לא נגיע להסכם חזק ואמין בזמן הקרוב - עלינו להיכנס קרקעית ללבנון ולקבוע עובדות בשטח". לאיראן מסר "אם תבחנו אותנו תיפגעו - נדע לעמוד מולכם יחד". גנץ פנה גם לעם הלבנוני ואמר: "יש לכם הזדמנות להחזיר את הריבונות על מדינתכם". 

בתגובה לשאלת "מעריב" האם הייתה זו טעות לא לתקוף את נסראללה כבר ב-11/10? השיב גנץ שלמרות שהוא חשב שהיה נכון אז למקד את המשאבים והקשב של מערכת הביטחון במערכה בעזה, יש לו ביקורת קשה על כך שנתניהו המתין עם התקיפה עד עכשיו, ביחס להמלצות החוזרות להעתיק את המאמץ צפונה כבר מחודש פברואר או מרץ. 

עכשיו זה נחשף: כל הכוורת של נסראללה חוסלה | הרשימה המלאה  
"מיליון עקורים, צריכים תרומות": ראש ממשלת לבנון מתחנן להפסקת אש

גנץ בירך את הדרג המדיני, בראשם ראש הממשלה ושר הביטחון שקיבלו את ההחלטה על הפעולה בלבנון וציין "טוב מאוחר מלעולם לא". גנץ ביקש לברך את ראשי הדרג הביטחוני ואת החיילים שנלחמים יומם ולילה. 

בני גנץ בהצהרה לאחר חיסול נסראללה (צילום :בנצי רובין)

הוא הדגיש שאת פגעי מחדל שבעה באוקטובר לא ניתן יהיה למחות לעולם והדגיש: "גם כשנדרשים תיקון ולקיחת אחריות, כדאי לזכור שאין לנו צה"ל אחר, ושלא יהיה ביטחון בלי מפקדים מקצועיים ומנוסים. ויש רבים וטובים כאלו בשורותינו בכל הדרגים. גם מול הביקורת אסור למחוק שנים של שירות למען העם והמדינה של כל המפקדים שמובילים אותנו. מי שיודע להגיד את זה בהצלחות, כדאי שידע להעניק גיבוי ולעשות זאת - גם בכישלונות".

גנץ הדגיש שיש לנצל את ההצלחות ולמנף אותן לקידום "מטרת המלחמה הדחופה ביותר: השבת חטופינו". גנץ הדגיש: "אסור לחכות. כעם חפץ חיים, לא נימדד רק במספר האוייבים שחיסלנו, אלא גם ובעיקר, במספר החיים שהצלנו". 

חסן נסראללה חוסל (צילום: מעריב אונליין)
חסן נסראללה חוסל (צילום: מעריב אונליין)

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס לפעולה קרקעית פוטנציאלית בדרום לבנון ואמר: ״לפני שחיילינו יכנסו פיזית לדרום לבנון, חייבים להבין שכל הכפרים בקו המגע כמו כפר כילא או כפר עדייסה - ממולכדים עם מוקשים ומנהרות. חייבים קודם ליישר ולשטח את הכפרים האלו מלמעלה באמצעות חיל האוויר ורק לאחר מכן חיילינו יכנסו".

@avigdor.liberman חייבים להפיק את הלקחים מרצועת עזה.#מלחמה #מדינתישראל #חרבותברזל ♬ Strength Men - Lux-Inspira

עוד הוסיף ליברמן: "לא נשארו שם אזרחים בלתי מעורבים, כל מי שנשאר במקומות האלו כולם פעילי חיזבאללה. חייבים להפיק את הלקחים ממה שקרה ברצועת עזה.״