הערב (ראשון) התקיימה הצהרה משותפת של גדעון סער, יו"ר הימין הממלכתי וראש הממשלה, בנימין נתניהו ובה הודיע סער על כניסתו לממשלה. סער וזאב אלקין ייכנסו לקבינט המדיני-ביטחוני, כשרים בלי תיק. מחר בישיבת הממשלה, השרים יאשרו את הצטרפות סער ומפלגתו לקואליציה. עם זאת, ועל אף ההצטרפות הדרמטית, בשעה זו, סיעתו של גדעון סער מצביעה עם האופוזיציה נגד תקציב המדינה. 

בפתח ההצהרה המשותפת אמר נתניהו: ​"ימי מבחן קשים עוד לפנינו. לכידות השורות היא תנאי הכרחי כדי שנעמוד איתן בימי מבחן אלה, וכדי שנשיג את היעדים שהצבנו: חיסול החמאס, השבת כל חטופינו והחזרת תושבי הצפון בביטחה לבתיהם. עם פרוץ המלחמה, פעלתי מיד להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל האפשר. לכן, הערכתי מאוד את הצטרפותם לממשלה של בני גנץ וגדעון סער, והצטערתי כשהם עזבו. מאותה סיבה, אני מעריך את העובדה שגדעון סער נענה לבקשתי והסכים היום לחזור לממשלה. מהלך זה תורם לאחדות בתוכנו, ולאחדות מול אויבינו".

בהודעה הארוכה של גדעון סער מסתתרת תובנה אחת חשובה | פרשנות

משחק הכיסאות של נתניהו: התפקיד החלופי לסער והמועמד לשר הביטחון | אנה ברסקי

סער חיזק את דברי נתניהו והוסיף: "מדינתנו האהובה מצויה מזה קרוב לשנה במלחמה עזה במספר חזיתות. זהו מבחן היסטורי שיש לנו רק דרך אחת לסיימו: כשידנו על העליונה.לכן, הצטרפתי לממשלה לאחר השבעה באוקטובר. במצב הנוכחי, ולאחר ששקלתי את הדברים הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי. זוהי עת בה חובתי לנסות ולתרום ליד שולחן קבלת ההחלטות".

בכיר בממשלה מסר ל'מעריב', בתגובה להצטרפות סער: "המהלך יוביל להארכת כהונת הממשלה עד סוף הקדנציה. סער קרא נכון את המפה הפוליטית, הוא הבין שהמלחמה יכולה להיות ארוכה והחליט, בצדק להיות חלק מההצלחות הללו בתור חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. כניסת סער לקבינט צפויה לחזק משמעותית את נתניהו בדיונים ובהחלטות שמתקבלות, מול בכירי מערכת הביטחון, כולל גלנט".

ח"כ זאב אלקין, יכנס גם הוא לקבינט, וכעת המשמעות היא שלנתניהו תהיה קואליציה גדולה בת 68 מנדטים. מהלך זה יגזול את כוחו של איתמר בן גביר להפיל את הממשלה או לשבש את עבודת הקואליציה כפי שכבר קרה בעבר. כמו כן, סוכם בין סער לנתניהו כי ברגע שהמצב הביטחוני יאפשר, ההסכם הקואליציוני יורחב. כניסת סער עם האותיות הקטנות: הרחבת ההסכם כאשר יאפשר המצב הביטחוני - מכינה קרקע להחלפת גלנט.

צירופו של סער לא רק מחליש את כוחו של בן גביר, אלא מוריד מסדר יום דיבורים על הקדמת הבחירות, משדר מסר של יציבות הקואליציה
ומוסיף עוד ארבע אצבעות בהצבעות על התקציב, ועל חוק הגיוס. בנוסף, אמנם בקרב אנשי נתניהו וחברי הקואליציה לא טוענים, כפי שטענו בעבר, כי היועמ"שית מתואמת עם סער, אך בהחלט מניחים כי יש לה קשר איתו והיא מתחשבת בו, על כן התקווה היא גם לשיפור היחס של בהרב מיארה לפעולות הממשלה.

לשכת נתניהו פרסמה כי: הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של ח״כ גדעון סער לשר בלי תיק בממשלה. הימין הממלכתי תקפו פרסומים על הסכמים בין סער לנתניהו והכחישו: "בניגוד לפרסומים מסויימים ומגמתיים - אין כל סיכום של סיעת הימין הממלכתי בנושא חוק הגיוס. למעשה גם לא התנהל מו״מ בנושא. מדובר בהכפשות שנועדו להשליך בוץ ולהכפיש בכזבים מהלך פטריוטי. כמו כן, אין כל הסכם קואליציוני לא בנושא זה ולא בנושא אחר".

כזכור בשבועיים האחרונים, סערה פוליטית התעוררה ברקע הדיווחים על כך שסער יכנס לממשלה כשר הביטחון. עם זאת על רקע הביקורת הגוברת והקפאת המהלך בעקבות המתיחות בצפון, הודיע סער כי הוא מוותר על תפקיד שר הביטחון. "לפני כשבוע הסכמתי לקחת על עצמי את האחריות הכבדה ביותר ובתנאים הקשים ביותר. אולם, לנוכח ההתפתחויות האחרונות בגבול הצפוני והשלכותיהן החלטתי להודיע לראש הממשלה שבמצב שנוצר אני מוותר על הצעתו לתפקיד שר הבטחון". כתב סער.