בעקבות ההודעה הערב (ראשון) על הצטרפות גדעון סער וזאב אלקין לקואליציה, בכיר בממשלה שוחח עם "מעריב" ואמר: "המהלך יוביל להארכת כהונת הממשלה עד סוף הקדנציה. סער קרא נכון את המפה. הוא הבין שהמלחמה יכולה להיות ארוכה והחליט, בצדק, להיות חלק מההצלחות הללו בתור חבר בקבינט המדיני-ביטחוני".

עוד הוסיף הבכיר: "כניסת סער לקבינט צפויה לחזק משמעותית את נתניהו בדיונים ובהחלטות שמתקבלות, מול בכירי מערכת הביטחון, כולל גלנט".

על הראש של ביידן והבית הלבן: ישראל מאותתת - סדרי העולם השתנו  
סבב נוסף בדרך: תיקו של 40 קולות בין המועמדים לרב הראשי האשכנזי  

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, שניהל את המו"מ מול סער, מסר: "אני מברך את ידידי, ח״כ גדעון סער, שהודיע לפני זמן קצר על הצטרפותו לממשלה. זו העת להתעלות לגודל השעה, להתלכד מאחורי ראש הממשלה נתניהו, לשים את המחלוקות מאחור, ולפעול ביחד להשגת מטרות המלחמה. ביחד ננצח!". 

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "‏מברך את השר וחבר הקבינט הנכנס גדעון סער שלא נכנע ללחצים של קיצונים ושם את ישראל לפני הכל. זה הדבר הנכון לעשות למען ביטחון ישראל. ‏רק ביחד ננצח".

השר עמיחי שיקלי: ״החלטה מבורכת של גדעון סער, מהלך שמבטא את האחדות בקרב רוב חלקי העם, ותוספת חשובה לקו ההתקפי והבלתי מתפשר שמוביל רה״מ, יישר כוח". 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״מברך את חברי ח"כ גדעון סער על הצטרפותו לקואליציה ולממשלה. זהו הצעד הנכון והאחראי לעשות כעת. נסיונו הרב הוא ערך מוסף שיסייע להמשך הניצחון והשגת היעדים. ברוך הבא גדעון״.

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "עם ישראל זקוק כעת לאחדות בדרך לניצחון מוחלט. ‏אני מברך את ח״כ גדעון סער וסיעת הימין הממלכתי על כניסתם לקואליציה. יחד, בשילוב כוחות ואחדות, בע״ה ננצח". 

בימין הממלכתי אמרו הערב: "אנחנו לא נכנסים לתפקידים ולכן גם אנחנו ללא מחויבות קואליציונית. גדעון סער יכנס לקבינט, ונשפיע על מהלכים ביטחוניים לקראת הסלמה אזורית ואולי מלחמה אזורית".

גדעון סער (צילום: רמי זרנגר)
גדעון סער (צילום: רמי זרנגר)

כזכור, לפני זמן קצר הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער על הצטרפות סער ואלקין לקואליציה. סער ואלקין ייכנסו לקבינט המדיני-ביטחוני, סער כשר בלי תיק. מחר בישיבת הממשלה, השרים יאשרו את הצטרפות סער ומפלגתו לקואליציה. 

בפתח ההצהרה המשותפת אמר נתניהו: ​"ימי מבחן קשים עוד לפנינו. לכידות השורות היא תנאי הכרחי כדי שנעמוד איתן בימי מבחן אלה, וכדי שנשיג את היעדים שהצבנו: חיסול החמאס, השבת כל חטופינו והחזרת תושבי הצפון בביטחה לבתיהם. עם פרוץ המלחמה, פעלתי מיד להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל האפשר. לכן, הערכתי מאוד את הצטרפותם לממשלה של בני גנץ וגדעון סער, והצטערתי כשהם עזבו. מאותה סיבה, אני מעריך את העובדה שגדעון סער נענה לבקשתי והסכים היום לחזור לממשלה. מהלך זה תורם לאחדות בתוכנו, ולאחדות מול אויבינו".