אחרי הדרמה אתמול (ראשון) עם פרסום תוצאות הבחירות לרבנות הראשית והעובדה שהושג שוויון הקולות בין המועמדים לרב הראשי האשכנזי, הרב מיכה הלוי והרב קלמן בר, עוד לא ברור האם תתקיימנה בחירות חוזרות. 

כאמור אחרי ספירת הקולות לכאורה יש תיקו של 40 קולות לרב הלוי ורב בר, אך מכיוון שבין המעטפות של המועמדים לרב הספרדי נמצאה מעטפה אחת שהכילה שני פתקים – פתק למועמד לרב הספרדי וגם פתק לרב מיכה הלוי – יש ויכוח משפטי האם ניתן להחשיב זאת, מפני שמדובר בטעות של אחד מחברי הגוף הבוחר שלמעשה בחר הרב מיכה הלוי ואז זה מעניק לו את הקול ה-41, ולמעשה את הניצחון. 

"אלפי קילומטרים": ראש מועצת מטולה - "אנו יודעים שיש מנהרות עד סמוך לגבול"
סעודיה לא צריכה את הסכם השלום עם ישראל: הטעות הקשה נחשפת

מנגד בייעוץ המשפטי של משרד הדתות ושל ועדת הבחירות לרבנות טרם גיבשו את עמדתם הסופית - האם להחשיב את זה או להכריז על סבב בחירות חדש בין שני המועמדים. 

בהודעה מטעם מטה המועמד הרב מיכה הלוי נאמר: "אנו מבקשים להקפיד בכל מצב ותרחיש שלא להיגרר בשום אופן לשום דיבור רע נגד אף אדם ובוודאי כלפי רבנים חלילה, במיוחד בעת הזו לקראת יום הדין, ובזמן מלחמה בחזית ובעורף, כשעם ישראל כולו זקוק לאחדות ולזכויות". 

הרבנות הראשית (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הרבנות הראשית (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, שהייתה אחת מנציגות הכנסת בגוף הבוחר מבקשת לקיים הצבעה חדשה: "אסור שבתפקיד בעל משמעות כל כך חשובה כמו רב ראשי יהיו ספקות ובכלל בכל מה שאמור לבחירות קריטי שיתממש טוהר הבחירות. כשיש ספק, אין ספק. במקרה הזה יש ספק גדול. אם נשווה את האירוע לבחירות המוניציפליות, כשבמעטפה אחת נמצאים שני פתקים (אחד לראש העיר ואחד לרשימה במועצת העיר) המעטפה נפסלת. גם בבחירות לרב הראשי, זה המצב".

עוד אמרה כי "ישנה חשיבות עצומה שהרב הראשי שיכנס לתפקיד יהיה הכי לגיטימי שיש ואסור שבחירתו תהיה עם סימני שאלה כל כך כבדים. על זה אני נלחמת ולכן היה חשוב לי להיות בגוף הבוחר, כדי להחזיר את אמון העם למוסד הרבנות. אי אפשר שהרב הראשי יתחיל את כהונתו ברגל שמאל. במצב הזה, הדבר המתבקש ביותר הוא סיבוב שני כדי להגיע להכרעה חד משמעית וברורה".