שר התרבות והספורט מיקי זוהר מתריע היום (שלישי) כי הספורט הישראלי עלול להיכנס לשביתה או לחלופין להיות משוחק ללא קהל בעקבות החלטתו של השר בן גביר כי משחקי הספורט בישראל לא יתקיימו ולא יאובטחו.

הציבור הישראלי שצמא לתרבות ולספורט דווקא בתקופה זו עלול לקבל על עצמו השבתה של הכדורגל הישראלי או לחלופין משחקים ללא קהל, כי השר בן גביר האמון על ביטחונם של האוהדים החליט שלא לאבטח יותר את המשחקים.

ראש ממשלת בריטניה נפגש עם משפחות חטופים ומשפחות שכולות במעונו
"אני מפחד לחיות במדינה": רוני אלשיך טוען - זה מה שקורה מאחורי הקלעים

על אף שמשרד הספורט העביר השבוע 15 מיליון שקלים למשטרה, השר בן גביר מנסה לסחוט את משרד התרבות והספורט ואת משרד האוצר במיליוני שקלים נוספים ללא צידוק.

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "עד שלא ימוצו כל השיחות מול האוצר ובנוסף לכך, עד שלא יהיה הסדר ברור להתנהלות המשטרה מול אוהדי הספורט, הסדרת פירוטכניקה, סיוע בתחבורה לתנועת האוהדים מחוץ למגרש, בנושא האלימות כלפי האוהדים וסדרי העבודה של המשטרה - לא נוכל להגיע למצב בו אנו יכולים לסכם עם בן גביר בנושאים תקציביים ובטח לא על תוספות תקציביות. חשוב להדגיש: אם חלילה יקרה אסון, האחריות תהיה על כתפיו של השר בן גביר בלבד".

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: ״הספורט הישראלי בדרך להשבתה, לאור החלטת השר בן גביר להמשיך לנסות לסחוט את משרד הספורט ומשרד האוצר במיליוני שקלים. לצערי קיום משחקי הכדורגל הישראלי בסכנה דווקא בתקופה זו שאלפי ישראלים צמאים לקצת מזור ונחת. בזמן שכל משרדי הממשלה מסייעים בתקציביהם לטובת המלחמה השר בן גביר משתמש במשטרה שתחת אחריותו ככלי לניגוח הספורט הישראלי. לא אתן לזה יד במשמרת שלי. מוטב לשר להגיע להסדר עם משרד האוצר ולגבי התנהלות המשטרה ולקבל את ההחלטות הנכונות עבור הציבור הישראלי שמאס במשחקי הסחטנות על חשבונו״.