181 טילים בליסטיים שוגרו הערב (שלישי) מאיראן לישראל, במערכת הפוליטית משני צידי המתרס ובשונה מהמתקפה האיראנית באפריל, דורשים תגובה נחרצת ומידית. 

הראשון להגיב על המתקפה היה שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) שכתב בחשבון ה-X שלו: "כמו עזה, חיזבאללה ומדינת לבנון, איראן תצטער על הרגע". שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיב גם הוא ואמר: "המנהיג האיראני הטיפש שקיבל את ההחלטה הכי שגויה בתולדותיה, ישלם מחיר כבד מאוד. זו תחילת הסוף של המשטר האיראני הארור".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אומנם טרם הגיב למתקפה חסרת התקדים, אך חבר מפלגתו אלמוג כהן הצהיר: "איראן הכריזה מלחמה על מדינת ישראל, המעשים הטיפשיים הללו יפתחו עליהם את שערי הגיהנום". 

נקודת התורפה של האיראנים: "פגיעה אחת שם – ואין כלכלה באיראן"

גם באופוזיציה קראו להגיב באופן נחרץ כשבניהם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ שכתב: "איראן שוב חצתה את הגבול. זה או אנחנו או הם, והמשימה ברורה: מי שתוקף -יותקף, וייפגע". בדומה לגנץ, אביגדור הבהיר גם כן: "זה או אנחנו או הם", וקרא לתקוף במידי את איראן: "מדינת ישראל חייבת לתקוף מיד את איראן, להפציץ את כל מתקני הנפט, הגז והגרעין, ולהשמיד את בתי הזיקוק ואת הסכרים".

התגובה "המתונה" ביותר שנרשמה היום הגיעה מפי יו"ר הדמוקרטים, יאיר גולן שבהחלט קרא לתגובה אך לא לפעול מהבטן: "ירי הטילים הנרחב משמעו הכרזת מלחמה. עם זאת, אין מקום לחיפזון. יש לוודא שפעולה כנגד איראן תעשה באופן מתואם עם האמריקאים וכוחות אזוריים כדי שהמענה יהיה נחרץ מדויק ואפקטיבי".

טרם החלה המתקפה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פרסם הצהרה ובה אמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים: אחד - להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. ושנית - לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח".

הצהרת ראש הממשלה טרם המתקפה (צילום :לשכת ראש הממשלה)

חבר הקבינט המדיני ביטחוני השר אלי כהן אמר בראיון ליעקב גרודקה ב'מהדורה המרכזית' בקול ברמה דקות לפני המתקפה האיראנית: "אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה ככל שידרש, אנחנו מתואמים עם ארה"ב. המסר שהעברנו לאיראן, כל מי שפוגע במדינת ישראל  נפגע בו בצורה הרבה יותר חזקה. אני אומר בצורה ברורה אף אחד לא חסין, אנחנו יכולים להגיע לכל מקום, מה שעשינו עד עכשיו זה רק חלק מהיכולות שלנו. אנחנו מסירים את הכפפות ומראים את היכולות."

כאמור, אזעקות נשמעו באזורים נרחבים במדינה, מצפון עד דרום. דובר צה"ל אישר כי הרקטות שוגרו מאיראן ועדכן כי טילי חץ שוגרו לעבר חלקם. בניין בתל אביב נפגע  מרקטה, במד"א הודיעו כי שלושה בני אדם נפצעו באורח קל.