מחלקת המדינה של ארצות הברית הודיעה אמש (יום רביעי) כי הוטלו סנקציות על שני אזרחים ישראלים, ביניהם אביחי סויסה, מנהל ארגון "השומר יו"ש". בהודעה הרשמית נמסר כי "פעולותיהם של אנשים אלה תרמו ליצירת סביבה שבה אלימות וחוסר יציבות משגשגים. מעשיהם, הן באופן קולקטיבי והן באופן אישי, מערערים את השלום, הביטחון והיציבות ביהודה ושומרון".

בנוסף, ארצות הברית הכריזה על קבוצת "נוער הגבעות" כארגון קיצוני ואלים שפעל באלימות נגד קהילות פלסטיניות ביהודה ושומרון. לפי ההודעה, הקבוצה ביצעה פעולות אלימות, הצתות המוניות ומתקפות "תג מחיר" במטרה לנקום ולהפחיד אזרחים פלסטינים. עוד נטען כי "נוער הגבעות התעמת שוב ושוב עם כוחות צה"ל כאשר אלה ניסו להתמודד עם פעילויותיו ההרסניות של הארגון".

"מיצוי דין משלנו": ארה"ב הטילה סנקציות על ארגון "להב"ה" ופעילי "צו 9"

הסנקציות שהוטלו כוללות הקפאת נכסים ואיסור על ניהול קשרים כלכליים עם אזרחים אמריקאים או על אדמת ארצות הברית. כמו כן, נאסרה כניסתם של האנשים הללו לארצות הברית.

יצוין כי בחודש מרץ האחרון, הטילה ארצות הברית סנקציות על שני מאחזים ביהודה ושומרון: "החווה של צבי" בבנימין ו"החווה של משה" בבקעת הירדן. בנוסף, הוטלו סנקציות על שלושה פעילים: נריה בן פזי, משה שרביט וצבי בר יוסף.