מלחמת חרבות ברזל: הקבינט המדיני-ביטחוני דן אמש (שלישי) במשך מספר שעות באפשרויות שונות של תגובה על המתקפה האיראנית. הדיון התקיים בירושלים, כאשר שר הביטחון וגורמי ביטחון נוספים משתתפים בזום בעודם נמצאים בקריה. מספר אופציות של תגובה על הפרק - כולן משמעותיות. ההחלטה על אופן התגובה ועל מועדה צפויה להתקבל בזמן הקרוב.

כזכור, ברק רביד דיווח הבוקר ב"אקסיוס" כי ישראל צפויה לתקוף באיראן בתוך ימים - היעד עשוי להיות מתקני נפט במדינה. זאת כמובן כתגובה למתקפה הנרחבת מצד איראן אמש.

אסון מתקרב: הכפרים הבדואים על סף התמוטטות תחת מטר הטילים
איכילוב: יולדת במצב אנוש לאחר שילדה ולקתה בתסחיף מי שפיר

לפי הדיווח בכירים ישראלים אמרו כי ישיבת הקבינט הסתיימה בהבנה שתהיה תגובה משמעותית נגד איראן, אך ללא החלטה ברורה לגבי ההיקף והמועד. אחת הסיבות לכך היא שישראל רוצה לתאם את מהלכיה עם ארה״ב. ארה״ב תומכת בתגובה ישראלית, אך רוצה שזו תהיה מחושבת. נתניהו עשוי לשוחח היום בנושא עם הנשיא ביידן.

בנימין נתניהו בפנייה ישירה לעם האיראני 30/9/2024 (צילום :דוברות משרד רה"מ)

כפי שפורסם באקסיוס, לפי ההערכות אחד היעדים של תקיפה כזו עשוי להיות מתקני הנפט במדינה, כך אמרו בכירים ישראלים. "יש לנו סימן שאלה גדול לגבי איך האיראנים מתכוונים להגיב למתקפה, אבל אנחנו לוקחים בחשבון את האפשרות שהם ילכו עד הסוף, וזה יהיה משחק  אחר לגמרי", אמר בכיר ישראלי.