מלחמת חרבות ברזל: שר החוץ ישראל כ"ץ החליט להכריז היום (רביעי) על מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כאישיות בלתי רצויה בישראל ולאסור על כניסתו ארצה: "מי שלא מסוגל לגנות באופן חד משמעי את ההתקפה הנפשעת של איראן על ישראל, אינו ראוי לדרוך על אדמת ישראל. מדובר במזכ"ל שונא-ישראל, שמעניק רוח גבית לטרוריסטים ורוצחים. גוטרש ייזכר ככתם לדיראון עולם בתולדות האו"ם".

כזכור, גם במתקפה האיראנית באפריל סירב גוטרש לגנות את השיגורים, ואמר בדיון במועצת הביטחון על המתקפה האיראנית: "המזרח התיכון על הקצה. תושבי האזור עומדים בפני סכנה אמיתית לקונפליקט. עכשיו זה הזמן לריסון, לדה-אסקלציה".

מסע הרצח בשדרות ירושלים: נדיה, שחר, ענבר ורויטל נרצחו בפיגוע הקטלני ביפו
קרבות עזים בלבנון: צה"ל הכניס את "מכונת המלחמה" למערכה

בנוסף, הקבינט המדיני-ביטחוני דן אמש במשך מספר שעות באפשרויות שונות של תגובה על המתקפה האיראנית. הדיון התקיים בירושלים, כאשר שר הביטחון וגורמי ביטחון נוספים משתתפים בזום בעודם נמצאים בקריה. מספר אופציות של תגובה על הפרק - כולן משמעותיות. ההחלטה על אופן התגובה ועל מועדה צפויה להתקבל בזמן הקרוב.

הצהרת ראש הממשלה טרם המתקפה (צילום :לשכת ראש הממשלה)

כזכור, ברק רביד דיווח הבוקר ב"אקסיוס" כי ישראל צפויה לתקוף באיראן בתוך ימים - היעד עשוי להיות מתקני נפט במדינה. זאת כמובן כתגובה למתקפה הנרחבת מצד איראן אמש.

לפי הדיווח בכירים ישראלים אמרו כי ישיבת הקבינט הסתיימה בהבנה שתהיה תגובה משמעותית נגד איראן, אך ללא החלטה ברורה לגבי ההיקף והמועד.

אחת הסיבות לכך היא שישראל רוצה לתאם את מהלכיה עם ארה״ב. ארה״ב תומכת בתגובה ישראלית, אך רוצה שזו תהיה מחושבת. נתניהו עשוי לשוחח היום בנושא עם הנשיא ביידן.