ביום שלישי האחרון איראן שיגרה כמעט 200 טילים לשטחה של מדינת ישראל, כחלק ממתקפה רחבה ובתגובה לחיסולו של מזכ״ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בביירות. בחברה הישראלית התחושות בנוגע לתקיפה באיראן מעורבות. בסקר חדש של ״מעריב״ יצאנו לבדוק מה הישראלים באמת חושבים.

לפי תוצאות המשאל, עליו ענו כמעט 9,000 גולשים, יש רוב של 47% לתקוף את הגרעין האיראני למרות הסיכון במלחמה אזורית. 32% מכלל אלו שענו למשאל ענו שהם מעדיפים לתקוף תשתיות נפט וגז באיראן. כ-10% העדיפו לתקוף מטרות צבאיות באופן שיעביר מסר חריף, אבל יאפשר לאירנים להימנע מתגובה. 7% היו בעד האופציה לתקוף באיראן רק בתיאום עם ארצות הברית, ורק 4% הצביעו לא לתקוף באיראן אלא להתרכז במלחמה עם לבנון ועזה.  

בזמן שבישראל שמרו על עמימות: שתי תגובות אגביות של ביידן הובילו לטלטלה עולמית
לאחר עשרות שנים: האם המתקפה על מתקני הגרעין של איראן קרובה מאי פעם?

אם מאחדים את שתי התוצאות במקום הראשון, יש רוב מוחלט של ישראלים, כ-79%, לתקוף באיראן, בין מתקני הגרעין או לחלופין מתקני הנפט והגז.

כאשר מנתחים לפי הצבעה עתידית למפלגות הקואליציה או האופוזיציה, האופציה שנבחרה על ידי שני הגושים היא תקיפה במתקני הגרעין, אבל בשיעורים שונים:

תקיפה בגרעין:
קואליציה : 54 אחוזים
אופוזיציה: 43 אחוזים

תקיפה במתקני הנפט והגז:
קואליציה: 31 אחוזים
אופוזיציה: 32 אחוזים

כזכור, בסרטון שפרסם השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא אמר: ״איראן עשתה הערב טעות גדולה - והיא תשלם על כך״. למרות האיום הברור, נתניהו הוא נמנע מלציין פרטים מדויקים. גם הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, איים: "אנחנו נגיב, אנחנו יודעים לאתר מטרות חשובות, אנחנו יודעים לפגוע בצורה מדויקת ועוצמתית".