בכנסת בוטל הבוקר דיון בוועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, שנועד לעסוק בהגדרת המושגים "ניצחון" ו"הכרעה" בתפיסת הביטחון. הדיון בוטל לאחר שנציג הרמטכ"ל, האחראי על התיאום והקשר עם הכנסת, לא נענה לבקשת יו"ר הוועדה, ח"כ עמית הלוי מהליכוד, לשלוח נציג צה"ל שיהיה רלוונטי לנושא.

גורמים בוועדה הפנו את האצבע המאשימה כלפי הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון גלנט, וטוענים כי השניים מפגינים זלזול מתמשך כלפי הוועדה. ח"כ הלוי, יושב ראש ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח, הגיב בזעם ואמר: "הדיון נקבע לאחר שבפעם הקודמת הרמטכ"ל סירב לשלוח נציגים. הבוקר שוב בחר הרמטכ"ל לא לשלוח את הנציגים הרלוונטיים לדיון בוועדת המשנה".

ח"כ הלוי המשיך ואמר כי "בצורה מבזה במיוחד, בחרו בלשכת הרמטכ"ל להגדיר כי מומחה שביקשתי לזמן מטעם הוועדה (ואינו רלוונטי למה שנתבקש מצה"ל בדיון) הוא יהיה 'נציג צה"ל הרשמי'. הם אפילו לא טרחו להודיע לו שהוא נציגם בדיון עד שמנהל הוועדה התרעם בפניהם אתמול בשעת לילה מאוחרת על ההתנהלות המבזה".

יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: אריאל חרמוני)
יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: אריאל חרמוני)

ח"כ הלוי, שמונה לאחרונה ליושב ראש ועדת המשנה בתקופת הפגרה של הכנסת, החליט לקיים סדרת דיונים על תרחישי הייחוס הקיימים בצה"ל. בתחילת הדיונים בוועדה, צה"ל התבקש לשלוח נציגים מאגפי האסטרטגיה והמבצעים, אך לא נענה לבקשה זו. יו"ר ועדת המשנה הלוי ויו"ר ועדת חוץ הביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, מתכוונים לפנות לרמטכ"ל ולשר הביטחון על מנת לקבל הסברים לאי שיתוף הפעולה מצידם. 

בתגובה, גורמים בכירים בצבא הבהירו כי "צה"ל מכבד את הכנסת ואת ועדותיה, ומקפיד למסור דין וחשבון ולהשתתף בדיונים על פי חוק". בנוגע לדיון המדובר, צה"ל ביקש לאורך כל השבוע להזיז את מועד הדיון נוכח המצב המבצעי והלחימה בכל הזירות, ללא הסכמה. הם הוסיפו כי בהתאם לבקשת ח"כ עמית הלוי, נבחר נציג רלוונטי לתחום הגדרות המלחמה, אשר בקיא בנושא, עוד בטרם החג. הדיון בוטל אתמול בלילה על ידי הוועדה.