אייל נווה, ממייסדי אחים לנשק, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM וסיפר על מערך ההסעות המיוחד שהקימו בארגון עבור חיילים שלא הצליחו להגיע לבסיסים ולשטחי הכינוס במהלך החג.

בפתח דבריו אמר: "אנחנו מתחילים לקבל בסביבות יום שישי בבוקר התחלה של כל מיני בקשות להסעות. אנחנו מתעדכנים מהתקשורת שיש בלאגן ואנחנו מחליטים להקים את המערך שלנו ובתוך שעות ספורות של אלפי מכוניות של ישראלים שמוכנים לעזוב הכל ורק לתת מעצמם".

נגמרו השבתות והחגים, האם אתם ממשיכים עדיין בפרויקט הזה?
"היום עשינו כמה הקפצות מבקשות שקיבלנו. יש לנו קבוצה של אנשים עם לב ענק וערכים ואנחנו רואים את ההירתמות של עם ישראל וזה מרגש, יש פה אנשים שרוצים לתת מעצמם וצריך להצדיע להם".

סקר שנה למלחמה: 55% סבורים כי המלחמה מתארכת משיקולים פוליטיים
צעד אחרון לפני הפסקת הפעילות: הצעת החוק נגד אונר"א תעלה להצבעה

עוד הוסיף, "אנחנו כרגע מעמידים מטוס מלרנקה שקיבלנו בתרומה מישראלי שחי בגולה, ככל שנמצא אנשים שרוצים לטוס מלרנקה לארץ אנחנו מחכים להם, כמובן בחינם. טיסה כזו עולה בסדר גודל של 25,000 דולר לצד, אנחנו עושים כעשר טיסות כאלה, התרומה היא בסדר גודל של רבע מיליון דולר".

"אנחנו ב'אחים לנשק' מסתכלים על טובת ישראל ואנחנו נעשה כל מה שטוב. איפה שהמדינה תיקח בעלות, אנחנו נלך אחורנית. אך אנחנו לא מפסיקים, אנחנו מסתכלים ל-20 שנה קדימה, אנחנו מסתכלים על מנהיגות, אנחנו נגיע לתהליך של ריפוי ושיקום ביחד", סיכם.

הפגנה של אחים לנשק (צילום:  חיים גולדברג, פלאש 90)
הפגנה של אחים לנשק (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

מנכ''ל משרד התחבורה, משה בן זקן, שוחח אף הוא עם ענת דוידוב ב-103FM והגיב לטענות לפיהם חיילים לא הצליחו להגיע לבסיסים ולשטחי הכינוס במהלך החג.

בן זקן פתח ואמר: "ממשיכים לייצר כאן ואני חושב שלא בכוונה 'פייקניוז' גדול שהתחולל כאן בסוף השבוע האחרון. כל מה שקשור לחיילים ולאנשי המילואים, יש משרד שקוראים לו משרד הביטחון, אנחנו במשרד התחבורה עושים כל שבוע הערכת מצב ושואלים את משרד הביטחון האם יש צורך לשירות עבור החיילים ואנשי המילואים והתשובה הייתה ברורה - שאין צורך. גם דובר צה''ל יצא בהצהרה במהלך השבת ואמר 'חברים, אין שום צורך נוסף בהסעה כזו או אחרת'".

בהמשך השיחה האשים: "מה שעשו פה זו פגיעה בחוסן הלאומי בסופ"ש האחרון. עלילת דם, הכפשה. 4,000 אוטובוסים עם נהגים בכוננות היו בכל זמן אפשרי מוכנים וערוכים לתת שירות. מתוך ה-4,000 האוטובוסים הופעלו 32 אוטובוסים לנקודות מסוימות. כואב לי לשמוע את זה, זה פוגע בחיילים שלנו".

"מבחינה מקצועית אני אומר זאת בצורה ברורה, לא היה שום מחסור לשום חייל במדינת ישראל ואמרו את זה מי שאחראים על החיילים במדינת ישראל - דובר צה"ל", טען מנכ''ל משרד התחבורה.

מירי רגב ומשה בן זקן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מירי רגב ומשה בן זקן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בסיום התייחס לנושא הטיסות והישראלים שתקועים בחו"ל: "השרה רגב עושה הכל כדי שהשמיים ישארו פתוחים. אמרנו כמה פעמים שככל ותהיה הסלמה צריך לקחת בחשבון שיהיו עיכובים וביטולים של חברות זרות וצריך לקחת זאת בחשבון. לפי הנתון שקיבלנו ממשרד החוץ לפני כשעתיים יש בערך 500 איש שהטיסות שלהם התעכבו. רק במהלך החג והשבת עברו בנתב"ג כ-50,000 נוסעים".