משפחות החטופים התכנסו הבוקר בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים לציין שנה מאז הטרגדיה שקרעה את חייהם. המשפחות השמיעו צפירה בת שתי דקות שפתחה את האירוע, שציין של שנה בכאב בלתי נתפס.

אב החטופה שבא להרמת כוסית וקיבל ביצים בפנים: "אני כבר רגיל"

"שנה של סיוט. שקמים בבוקר, אם ישנים בכלל, חיים והולכים לישון מתים. יום יום, שנה שלמה", זעק אלי אלבג, אביה של לירי אלבג החטופה. הוא פנה ישירות לראש הממשלה: "לא יזכרו את המבצעים, לא יזכרו את כל התחבולות, אבל מה שיזכרו לעולם ועד זה את החטופים".

שי ונקרט, אביו של עומר ונקרט, קרא בקול שבור, אך נחוש: "נגמר לנו הכוח! אבל בכל פינה קטנה, בכל נים בגוף. יש לי כוח נוסף, כי אין לי זכות לוותר, אין לי זכות לישון ולעשות דברים אחרים. 24/7 זו משימת חיי ואנחנו נחזיר את כולם הביתה".

אייל קלדרון, בן דודו של עופר קלדרון, הצהיר בכאב: "החזרנו את סהר וארז האהובים, אבל לא הצלחנו להחזיר את עופר לחיק המשפחה. מאז, אנחנו עושים הכל, עופר, אבל הכל, כדי שתחזור אלינו, ואנחנו לעולם, לעולם לא נוותר עד שנקבל אותך שוב".

רגע מרגש במיוחד היה כאשר ניבה ונקרט, אמו של עומר ונקרט, פנתה ישירות לבנה החטוף: "עומרי חייאתי. אני מתגעגעת אלייך, אתה חסר לי בכל נשימה, בכל רגע בגוף. אני הכי מפחדת עומרי שלי מהמבט שלך, שתחזור תסתכל עלי במבט של: 'איפה הייתם?' איך אצדיק, מה אגיד לו?".

שיר סיגל, בתו של קית׳ סיגל, שיתפה בכאב עמוק: "עברה שנה, שנה משבת בבוקר שההורים שלי קמו בבהלה ורצו לממ״ד. שנה מאז שמחבלים חדרו לקיבוץ. שנה של חרדת מוות שאף אחד לא יבין".

ורדה בן ברוך, סבתו של עידן אלכסנדר, חשפה את המסר האחרון ששלח נכדה: "'אמא יש פה בלגן נוראי, אני רואה פה דברים הזויים וקשים, אני רואה הרבה אנשים באים לקראתי'. הוא נחטף לעזה ואנחנו יודעים שהוא חי וככה אנחנו רוצים לקבל אותו – חי וקיים!".

שירה אלבג, אמה של לירי, אמרה: "כולם היו צריכים לחזור כבר מזמן ולא ניתן לכם לנוח עד שכולם יחזרו, עד האחרון שבהם – החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

במקביל, הפגנה למען שחרור חטופים התקיימה גם מול שער בגין של הקריה בתל אביב.