18 ראשי רשויות מאשכול גליל והעמקים, המאגד בתוכו רשויות רבות באזור הצפון, שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הביעו תמיכה בממשלה ובצה"ל, אך גם העלו תהיות לגבי תפקודו של הפרויקטור הממשלתי לשיקום הצפון, האלוף במיל' צ'ייני מרום, שמונה בעקבות המלחמה.

פיטורים? אלוף (מיל') מרום עושה סדר בשמועות

אשכול גליל ועמקים, בראשות ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, כולל רשויות רבות, ביניהן המועצות האזוריות מגידו, גלבוע, עמק יזרעאל והערים עפולה, מגדל העמק ונצרת. במכתב, שנשלח ערב החג ראש השנה, חתומים פלוט וסגניו – שלומית שיחור רייכמן, ראש מועצת עמק יזרעאל, ומאהר חלילה, ראש מועצת יפיע – והם פונים לנתניהו בדרישה לקיים ישיבות ועדכונים שוטפים עם ראשי הרשויות, בדיוק כפי שנהוג ביישובי קו העימות.

במכתבם, ציינו ראשי הרשויות כי האזור סופג מטחי טילים על בסיס יומיומי מאז תחילת המלחמה בלבנון, וכי הם חשים שהמושג "קו עימות" כבר אינו תקף במצב הנוכחי: "לאור המצב הביטחוני השורר במדינה כולה, אנו תמהים האם עדיין קיים המושג קו עימות, שהרי כל האזור מטווח על בסיס יומיומי ושעה שעה. כך גם ראשי רשויות ומועצות באזור מבקשים לשמוע עדכונים ונוכחות של בעלי תפקידים רמי דרג".

אחת הביקורות המרכזיות במכתב נוגעת לתפקודו של הפרויקטור לשיקום הצפון, האלוף במיל' צ'ייני מרום, שמונה על ידי הממשלה לנהל את שיקום האזור בעקבות ההסלמה הביטחונית. לטענת ראשי הרשויות, הם לא ראו ולא שמעו ממנו מאז מינויו. "עד היום לא ראינו ולא שמענו מהפרויקטור. הוא לא הגיע לאף רשות באזורנו ואף לא התקשר לבדוק את המצב ולעמוד על צרכי היישובים עקב המצב", כתבו ראשי האשכול.