ברקע התקיפות האינטנסיביות בלבנון והרחבת התמרון הקרקעי בלבנון, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פנה בפעם השנייה באופן ישיר לאזרחי לבנון: "עומדת בפניכם הזדמנות להציל את לבנון - לפני שתיפול לתוך תהום של הרס וסבל בדומה לעזה". כמו כן אישר בסרטון כי צה"ל חיסל את האשם ספי א-דין שהיה מיועד להחליף את חסן נסראללה.

בסרטון ששוגר ללבנון אמר נתניהו: "אתם זוכרים את הימים שבהם קראו למדינה שלכם "פנינת המזרח התיכון"? אני זוכר. מה קרה ללבנון? כנופיה של רודנים ומחבלים הרסה אותה, זה מה שקרה. לבנון הייתה ידועה פעם בסובלנות שלה, ביופי שלה. היום היא מקום של כאוס, מקום של מלחמה".

החשש של התושבים התממש: אותרה מנהרה חוצה גדר בגליל המערבי

"ישראל יצאה מלבנון לפני 25 שנה. אך המדינה שבפועל כבשה את לבנון לא הייתה ישראל, אלא איראן. איראן, מממנת ומחמשת את חיזבאללה כדי שזה ישרת את האינטרסים האיראנים - על חשבון לבנון. חיזבאללה הפך את לבנון למחסן נשק ותחמושת ולבסיס צבאי קדמי של איראן". תקף והדגיש: "ישראל החליטה לשים לזה סוף. החלטנו לעשות כל מה שנדרש כדי להחזיר את אזרחינו לבתיהם בבטחה". 

בהמשך אישר נתניהו כי האשם סַפי א-דין, אכן חוסל: "פגענו ביכולותיו של חיזבאללה; חיסלנו אלפי מחבלים, כולל את נסראללה עצמו, את היורש של נסראללה, ואת היורש של היורש של נסראללה. היום חיזבאללה חלש יותר משהיה מזה שנים רבות.

בסיום פנה לאזרחי לבנון ואמר: "עכשיו אתם, אזרחי לבנון, ניצבים על פרשת דרכים חשובה. הבחירה בידיים שלכם. אתם יכולים לקחת בחזרה את המדינה שלכם. אתם יכולים להחזיר אותה בחזרה למסלול של שלום ולשגשוג. עומדת בפניכם הזדמנות להציל את לבנון לפני שתיפול לתוך תהום של מלחמה ארוכה שתביא להרס וסבל בדומה למה שאנו רואים בעזה. זה לא חייב להיות ככה. כל אחד מכם יכול לקחת צעד לקראת העתיד שלכם. אפילו צעד קטן".

בתוך כך, ערוץ אל חדת' הסעודי טוען כי ישראל הוסיפה תנאי חדש להפסקת אש. על פי הדיווח, ישראל : ישראל דורשת ליישם את החלטה 1559. החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שהתקבלה ב־2 בספטמבר 2004 וקראה לכיבוד העצמאות והריבונות של לבנון, סיום הנוכחות הצבאית הסורית במדינה, ופירוק המיליציות הפעילות בה, ובראשן חיזבאללה.