הבוקר (רביעי) קיימה שרת התחבורה מירי רגב שיחה עם עמיתה הרומני, שר התחבורה סורין גרינדינו, שהבטיח לזרז את הטיפול בישראלים שנתקעו ברומניה לאחר שנסעו לאומן ולדאוג לרווחתם, כולל אספקת מזון, שתייה ותנאים נאותים עד להטסתם חזרה לישראל.

כזכור, אלפי ישראלים שחזרו מאומן דרך אוקראינה מתמודדים עם עיכובים בשדה התעופה הקטן במקאוו, רומניה.

"תמיד היה שפן": לפיד טוען - זו ההצעה מרחיקת לכת שנתניהו הסכים לה  
הבקשה החריגה של נתניהו מתושבי לבנון - והתנאי החדש להפסקת אש

דמאל מימוני ואלפים שהגיעו מאומן ממתינים בבקאו ברומניה (צילום: באדיבות המצולם)
דמאל מימוני ואלפים שהגיעו מאומן ממתינים בבקאו ברומניה (צילום: באדיבות המצולם)

השרה רגב מסרה: "אני מודה לעמיתי הרומני על שיתוף הפעולה המהיר והיעיל. יחד, אנו פועלים סביב השעון כדי להחזיר את כל הישראלים הביתה בבטחה ובמהירות האפשרית. אני קוראת לכל הנוסעים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות הרשויות המקומיות".

החל מהשביעי באוקטובר, משרד התחבורה בהנחיית השרה רגב שומר על רציפות תעופתית ושמיים פתוחים ובמהלך כל תקופת הלחימה. הנוסעים לבאקוו וליעדים נוספים כולל יעדים במדינות שמסביב לאוקראינה, הן טיסות שמתופעלות על ידי חברות תעופה זרות וישראליות, ללא מעורבות של משרד התחבורה, על בסיס מסחרי של טיסות מסחריות רגילות או טיסות ייעודיות שאורגנו על ידי סוכנויות נסיעות.

עוד אמרה רגב: "אנו עושים כל שביכולתנו להבטיח את שלומם ונוחותם של אזרחינו".

אומן (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אומן (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

יצוין כי קיים חמ"ל משותף למשרדי התחבורה והאוצר שפועלים להשבת כלל הנוסעים חזרה לארץ. מוקד משרד החוץ עומד לרשותם של אותם נוסעים ובסיועו ניתן גם להגיע ליעד שממנו מתקיימות טיסות לישראל כמו אתונה ולרנקה. מאותם מוקדים שבו מאות אלפי נוסעים לישראל, מכלל רחבי העולם, בזכות תגבור הטיסות משני היעדים הללו.