מלחמת חרבות ברזל: לפני כשבוע, בעוד הקשר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן היה מנותק, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחה עם דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב. בנוסף, דווח כי נתניהו ישוחח הערב ביידן. קמלה האריס תצטרף לשיחה.

על פי לשכת ראש הממשלה, טראמפ יזם את השיחה כדי לשבח את פעולות ישראל נגד חיזבאללה. הסנאטור לינדזי גרהאם השתתף גם הוא בשיחה. אירוע זה מתרחש פחות מחודש לפני הבחירות בארה"ב, על רקע חששות בבית הלבן שנתניהו מעדיף את טראמפ על פני סגנית הנשיא קמלה האריס ועלול להתערב בבחירות.

״פאקינג בן זונה״: ספר חדש חושף פרטים חדשים משיחות בין הנשיא ביידן לנתניהו
מפחד על הכיסא? המסר שהעביר נתניהו בדחיית טיסתו של גלנט | אנה ברסקי

בתדרוך שנערך לאחרונה, הנשיא ביידן נשאל על חששותיו מהתערבות אפשרית של נתניהו. ביידן הגיב: "שום נשיא לא עזר לישראל יותר ממני. נתניהו צריך לזכור את זה. אינני יודע אם הוא מנסה להשפיע על הבחירות".

כזכור, קטעים מתוך ספר חדש פרי עטו של העיתונאי האמריקאי הוותיק בוב וודוורד חושפים פרטים משיחות נפיצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. וודוורד, שהיה מחושפי פרשת ווטרגייט, חושף לראשונה פרטים משיחות זועמות בין השניים.

יואב גלנט בפיקוד צפון (צילום: שחר יורמן)

אחד הפרטים שנחשפים בספר הוא זעמו של ביידן על נתניהו לאחר חיסול רמטכ״ל חיזבאללה, פואד שוכר בסוף חודש יולי. ״ביבי, מה לעזאזל?״ רתח ביידן בשיחת הטלפון ״אתה יודע שהתפיסה של ישראל ברחבי העולם היא שמדובר במדינה שמאיימת על השלום העולמי, תפיסה שמתגברת יותר ויותר, מדינה נוכלת״. לכך השיב נתניהו: ״ראינו הזדמנות וניצלנו אותה. היעד (פואד שוכר, ב״ש) הוא אחד המחבלים המובילים ככל שתפגע חזק יותר, כך תצליח יותר במשא ומתן״.