נריה קראוס, שליחת חדשות 13 בארצות הברית, שוחחה היום (חמישי) עם נסים משעל וגאולה אבן־סער בתוכניתם ברדיו 103fm בנוגע ליחסי ישראל־ארה"ב ולתמיכה מנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

לדבריה: "סיפור התגובה הישראלית באיראן – האמריקנים מנסים לפענח מה התוכניות של ישראל למתקפה, לצלול פנימה ולהתעסק בסיפור הזה לעומק. ביידן מגנה את מתקפת הטילים הבליסטים של איראן על ישראל ומדגיש את המחויבות שלו לביטחון ישראל. הם מתחילים לעבוד על מכונת ההרתעה נגד איראן ליום שאחרי התגובה הישראלית".

הסרטון החדש של דובר צה"ל בערבית מבהיר: זוהי מלחמה מסוג חדש
במלאת שנה לכישלון: יש סיכוי לניצחון, אם נגדיר את מטרותינו כך | אמציה ברעם

"אין ספק שאלה הדברים שביידן לא רוצה שישראל תתקיף: מתקני הגרעין ושדות הנפט", הדגישה. "לאמריקנים יש חשש שישראל לא מעריכה נכון את אופי התגובה של איראן, ואת האופן שבו זה יתגלגל. אני יוצאת מנקודת הנחה שהסיפור הכלכלי כאן משמעותי, כבר נכנסה איזו סחרחורת קלה לעניין הנפט יום למחרת למרות שישראל לא תקפה כלום. הסיפור הזה הוא חלק ממערכת בחירות, למנוע מערכה אזורית". 

עוד אמרה: "אין להם ידע קונקרטי לגבי מה ישראל הולכת לעשות באופן מדויק באיראן בנקודה הזאת. הביקור של גלנט לא יוכל לקרות עד סוף השבוע הזה בגלל יום כיפור".

"האמריקנים הם על מלא חלק מהאירוע", הוסיפה. "בניגוד לנסראללה, שהאמריקנים מרגישים שהשתמשו בהם כהסחת דעת. פה צריך לרתום האמריקנים שיהיו ערוכים. יש הרבה מאוד הדלפות של אמריקניים לגבי מה שיהיה בישראל. הם באמת רוצים לדאוג לשלום ישראל ולביטחון אזרחי ישראל. הם חושבים שמה שהם מדברים עליו הוא נכון. יש בקשה שמזכירה את עזה: לצמצם את הפגיעה באזורים, וגם ביידן מעלה את הצורך לחדש את המגעים לשחרור החטופים, שסינוואר מונע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים (צילום: לשכת ראש הממשלה)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים (צילום: לשכת ראש הממשלה)

"קמלה האריס היתה איתו על הקו. יחסיה של האריס עם בנימין נתניהו לא נפלאים, מה גם שברור שנתניהו היה מעדיף שדונלד טראמפ ייבחר. הנוכחות שלה בשיחה היתה סמלית, כדי להכניס אותה לאירוע הזה, והבית הלבן טרח להודיע על כך. אנחנו נמצאים כל הזמן בקמפיין בחירות, ואסור לשכוח את זה. יהיה מעניין לשמוע בעוד כמה חודשים, כשיצאו הציטוטים גם מהשיחות האלה", אמרה קראוס בסיכום דבריה. 

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm.