הפרשן לענייני חרדים בחדשות 12, ישי כהן, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן־סער ב-103FM על תמונת המצב בחברה החרדית בעת הזו.

בפתח דבריו אמר: "אם ניקח את כל האיומים של החרדים מאז הקמת הממשלה, אפשר יהיה לכתוב ספר ובו נכתוב בשורה האחרונה: איומים איומים, אבל בסוף נתניהו ראש הממשלה. אני לא אומר הפעם שהם יפרשו מהממשלה, אבל אני אומר שזו החלטה של דגל התורה, ש"ס ואגודת ישראל שאומרים שלא יהיה תקציב מדינה בלי חוק גיוס. נתניהו הבטיח להם בתחילת השבוע שעד סוף החודש יהיה חוק גיוס מוסכם והכל יהיה בסדר".

"יש חשש בארה"ב שישראל לא מעריכה את אופי התגובה של איראן"
דאגה בקהילה היהודית בעקבות דבריו של נשיא צרפת

"אין תקציבים", ציין, "אני לא בא להתבכיין ולהגיד שהחרדי סובל. אבל אני מסביר מה עובר על החרדי הממוצע שהוא מסתכל על המצב מבחינה אישית. הבטיחו לו תקציבי ישיבות, והכל נעצר בהחלטת בג"ץ, אין לו סבסוד של שקל אחד למעונות, עצרו לו את תקציב הכוללים לגיל הגיוס, הבטיחו לו אופק חדש לחינוך החרדי. מה שיצא לו זה המס על השתייה המתוקה והחד הפעמי. עם כל ההבטחות, הוא אומר לעצמו: אני חוטף נזק אחרי נזק, אז מה יוצא לי מזה שנתניהו ראש ממשלה? ואני עוד לא מדבר על תלמידי ישיבות שעוד רגע הולכים להפוך לעריקים".

נתניהו  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"מה עמדת האדמו"רים? מה שנאמר לנתניהו, שהאדמו"ר מגור החליט שאם אין חוק גיוס אין תקציב המדינה", הוסיף, "יש חוק שהחרדים אומרים שהם לא אוהבים והם יכולים לחיות איתו. הצבא צריך עוד 3,000 חיילים חרדים, אלה מספרים שהחרדים הסכימו להם. למספרים האלה יש תשובה חיובית של האדמו"ר מגור, אבל אם יעבור חוק כזה, תיפתח פה מלחמה חדשה. מי שיישלחו לצבא יהיו הספרדים כדי שהליטאים ימשיכו ללמוד בישיבות".

"שואלים אותי איך ש"ס שנחשבת למפלגה ישראלית, היא הקיצונית ביותר בהנהגה הרוחנית. הם חוששים שמי שיישלח לקרב יהיו רק הציבור הספרדי. בהנהגה הספרדית חרדית דורשים שוויון בנטל בתוך המגזר החרדי", הדגיש הפרשן.

בסיום התייחס לתפילות יום הכיפורים הצפויות להתקיים בכיכר דיזינגוף: "הרב יצחק יוסף, הראשון לציון, אמר שאפשר להתפלל ברחובה של עיר אבל הוא אומר בשורה התחתונה: 'תהיו חכמים, אל תהיו צודקים'. הרבה כוחות משטרה יצטרכו לחלל את יום הכיפורים ואת השבת, ויהיו לא מעט פרובוקטיביים שינסו לבוא ולאכול ולהפריע למתפללים. לכו תתפללו בתוך בתי הכנסת והמתנ"סים, לא חסרים מקומות".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103FM