פרוספר אזרן, ראש עיריית קריית שמונה לשעבר, שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ברדיו 103fm בנוגע למטחים לצפון, בהם הירי אתמול בצהריים שגרם למותם של דביר שרביט ורויטל יהוד ז"ל.

"באף המטחים לא נפסקים. אתמול המטחים לא נענו על ידי כיפת ברזל – כתוצאה מכך אחוז הפגיעות היה גדול. היו נפילות ישירות בתוך העיר כשכיפת ברזל לא עובדת. אני אזרח רגיל, ואני לא מקבל הסברים. מי שצריך לקבל הסברים, אני מניח שמקבל אותם. אני לא רוצה לתת נתונים למי ששומע אותנו מעבר לגבול".

תיבת פנדורה הגרעינית: השלכות בלתי צפויות של תקיפה ישראלית באיראן
חטא לתפקידו: ביום כיפור ניר דבורי צריך לבקש מכולנו סליחה | מיקי לוין

בנוגע להרוגים מאתמול, אמר אזרן: "שלושה כלבים היו להם, הם רק עברו לגור בקרית שמונה לפני שנתיים, הם באו מאילת. היא אחרי סרטן, לא עלינו, והוא קונדיטור, והם החליטו לעבור לצפון לחיות חיים חדשים. לפני שנתיים החיים פה היו יותר שלווים מעכשיו".

"העירייה מעריכה שנשארו בעיר 3,000 תושבים, אני מעריך שפחות", הוסיף. "אתמול אחד הטילים פירק יחידת דיור בחצר שלי. יחידה בת 64 מטר פירקה את הכל. אני נמצא 12 מטר ממנה. גם הבנים שלי גרים איתי בחצר, וגם עשרה נכדים, ואמי זיכרונה לברכה היתה גרה בבניין ההוא. זו לא פעם ראשונה שאני ליד טילים, זה לא סימפטי – אם אתה לא מקורץ מחומר מיוחד, אתה לא יכול לעמוד בדברים האלה".

באשר לרצועת ביטחון בצפון, אמר: "אתם עמדתם על כל ניסויי הביטחון שהיו אי פעם במדינת ישראל. גבולותיה של מדינת ישראל משורטטים על ידי ישובים, והם נמצאים על הגדר. ברגע שיש אימה של מנהרות וברגע שיש אימה של טילי נ.ט, אסור לשום צבא בעולם לתת לאויבים להפתיע אותנו. מה שקרה פה הוא שהם הפתיעו אותנו מכל. אם הצבא ידע ולא עשה כלום, זה עוד יותר חמור".

"אנחנו צריכים להראות לאויבים שלנו שהם יכולים להפסיד משהו: קודם כל את החיים שלהם, וגם להפסיד את האדמות שלהם", הצהיר. "צה"ל חייב לקחת רצועה כדי להרחיק את הנ.ט מהבתים. אתה מרחיב אותם 15 ק"מ, מנקה את הקרקע שם מהתיישבות ערבית כלשהי, שולט בשטח עם מוצבים שלך, קבועים מסודרים עם כל מערכות הכשל כדי שהאויבים לא יעברו, וזה מה שיגן עלינו".

כאשר נשאל בנוגע לחזרה לקריית שמונה לאחר המלחמה, השיב: "מה זה יום של אחרי המלחמה? תבדוק ראיונות שלי מתחילת המלחמה. הייתי נגד הפינוי, זה בסך הכל נעשה כדי לכסות על בושתן של הממשלה וזרועות הביטחון. אמרתי ש־25% לא יחזרו, אני מעלה את זה ל־30%".

"אני מכיר את התושבים היטב", סיכם אזרן. "הם ציונים מאין כמוהם. המכה הזאת שלהגיד להם: תסתלקו מהבתים שלכם, והרעיון שממשלת ישראל נתנה להם להתאקלם בכל מיני מקומות, עשתה מעשה של לפרק חברה, לפרק עסקים, לרסק מסחר, לרסק רקמה שלמה של חיים".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק 103fm.