פעיל השמאל, גרשון בסקין, שנחשב לאחד מאדריכלי העסקה לשחרורו של גלעד שליט משבי חמאס בשנת 2011 שוחח היום (ראשון) עם מעריב על ההיתכנות לעסקת חטופים והעביר מסר חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסקין פתח ואמר: "כבר עבר למעלה מחודש מאז שחמאס העביר לי בכתב ובהודעה קולית את הסכמתם למתווה שלושת השבועות (סיום המלחמה, נסיגה ישראלית מעזה, שחרור כל החטופים - כולם, שחרור מוסכם של אסירים פלסטינים) ולזה הוסיפו את הסכמת חמאס להעברת השלטון בעזה לממשל אזרחי, טכנוקרטי, מקצועי שינהל את הרצועה - כולל נושאי ביטחון ומעברים".

עוד הוסיף, "חמאס לא יפרסם את הסכמתו למתווה עד שלא יהיה סימן מישראל שהיא מסכימה למתווה הזה. חמאס הסביר שהצגת המתווה קודם על ידם מחליש אותם במו״מ".

מפגיני חמאס ברצועה (צילום: Wisam Haslmaoun/Flash90)
מפגיני חמאס ברצועה (צילום: Wisam Haslmaoun/Flash90)

בפנייה לנתניהו אמר: "ביבי, ראש הממשלה, אתה רוצה להחזיר את החטופים הביתה? אתה רוצה שחמאס לא ישלוט בעזה אחרי המלחמה? הדרך לניצחון שלך עוברת בהעברת הסכמת ישראל (בשקט בשקט) למתווה שלושת השבועות לקטר ומצרים וגם לנשיא ביידן".

"פשוט תמסור להם שישראל מוכנה להיכנס למו״מ על מימוש מתווה שלושת השבועות. זה עליך ביבי. אין ניצחון בלי להחזיר את החטופים, וכל יום שאתה מתמהמה, אתה מסכן עוד חטופים. פעל היום ביבי - זה עליך!", סיכם בסקין.