ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבל את המלצות הביניים של "ועדת נגל", כך נמסר מטעם לשכתו. עוד נמסר כי נתניהו הנחה לקדם את ההמלצות באופן מיידי. 

בין היתר, המליצה הוועדה על הקצאת תקציב ייעודי לנושא, שלא יהיה ניתן להשתמש בו לצרכים אחרים. כמו גם הצורך החיוני שהמסקנות הסופיות ישולבו בכל מתווה תקציבי במסקנות הסופיות.

בנוסף, הוועדה הבהירה כי קיימת הזדמנות רכש מוגבלת בזמן, כאשר אי-קבלת החלטה עלולה לגרור לאיבוד יכולת הרכש או לדחייה ארוכה במימושו ו/או להתייקרויות. 

הוועדה גם המליצה על העמסה פחותה ככל הניתן על תקציב המימון השקלי בשנת 2025 (ובשאיפה גם בשנת 2026). בדו״ח הסופי יכללו המלצות הקשורות לתרחיש הייחוס ולתפישת ההפעלה, וכנגזרת מהן דירקטיבות ויעדים לתכניות בניין הכח ומדרגות התקציב המומלצות למימושו, בכל אחת משנות הייחוס, כפי שהוגדר לוועדה בכתב המינוי.

כזכור, לאחר חודשים של מחלוקת בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ ושר הביטחון יואב גלנט סביב הקמת הוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון, בחודש יוני האחרון הצדדים הגיעו להסכמות והוועדה הוקמה. 

בראש הוועדה עומד יעקב נגל, ראש המל"ל לשעבר. נגל ותת אלוף במילואים אפי איתם משמשים  כשני חברי הועדה מטעם ראש הממשלה נתניהו.