סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת ניסים ואטורי, התראיין היום (שני) לגדי נס ב-104.5FM והתייחס לטענות על כך שישראל הפסיקה לתקוף בביירות. בפתח דבריו אמר: "אומרים שהאמריקנים אוסרים עלינו לתקוף בדחייה". 

אסון הכטב"מ זה האסון שאנחנו משלמים אחרי יומיים של הפסקה?
"אני לא חושב, גם מניסיון העבר בו אמרו לנו על נתניהו שביידן אסר עליו לעשות דברים שבסוף כן עשה. להזכירך הכניסה לחאן-יונס, רפיח, שיפא. אנחנו עובדים לפי אינטרסים ישראליים תמיד. אנחנו לעולם לא נותנים להשפיע עלינו במה שקשור לביטחון ישראל וחיילי צה"ל. זה תמיד מכוון ונעשה בשכל רב".

אומרים בחיזבאללה שיהפכו את חיפה לקריית שמונה.
"חיילי צה"ל מתקדמים שם קדימה, הוספנו עוד אוגדות, יש שם המון חיילים שנלחמים כרגע ופורצים מהרבה כיוונים, אני לא אציין כאן. כל פעם שאמרו שהאמריקנים ניסו לעצור או אמרו שהם רוצים לעצור, אנחנו לא כל עוד מדובר באינטרס מקצועי. וגם אם יש הרגשה של עצירה מסוימת, יש עדיין פעולות שנעשות ואנחנו נגיע לכל מקום".

פגיעה ישירה בקריות (צילום: REUTERS/Shir Torem )
פגיעה ישירה בקריות (צילום: REUTERS/Shir Torem )

בחיזבאללה התחילו להרים את הראש לאחרונה.
"פעם קודמת שאמרו לי את זה אמרתי שנסראללה יחוסל והוא חוסל ארבעה ימים לאחר מכן. אין שום עצירה, חיילים נמצאים בשטח ולכן אסור לנו לעצור, יש דברים חשובים לעשות ואנחנו נעשה ותמיד תוך כמה ימים פתאום יש הפתעה ואנשים נשארים פעורי פה, גם הפעם יהיה כך. הם צריכים להיות מאוד מופתעים והם יופתעו מהעוצמה של ישראל".

בסיום נשאל ואטורי האם הממשל האמריקני ימתן את ישראל: "לא נמתין לראות מה האמריקנים יגידו לנו לעשות, אנחנו נעשה מה שטוב לביטחונה של ישראל. וכך יהיה גם לגבי התגובה באיראן, הם יישארו פעורי פה מההפתעה שלנו".