בג"צ קבע היום (שני) פה אחד כי אודליה מינס תמונה ליו״ר הרשות השנייה כממלאת מקום, כפי שהחליטה הממשלה בהמלצת השר שלמה קרעי. בג"צ מתח ביקורת על היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, שטענה כי מדובר באי חוקיות, וקבע שלא היה מקום לאסור מצידה על ייצוג נפרד לקרעי.

לאחר שהגורם המדיני הכחיש: בכירים ישראלים מאשרים - אין תקיפות בביירות לבקשת האמריקאים
ישראל ביקשה מיוניפי"ל לפנות את עמדותיו - הכוח סירב לבקשה

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי מסר בתגובה להחלטה: "ניצחנו את היועמ״שית היום בבג״צ, אחרי שקבעה ״מניעה משפטית״, אחרי שהצטרפה לעותרים, ובלי שנתנה לי את האפשרות אפילו לייצג את עצמי בבית המשפט". 

"הניצחון הזה נגד היועמ״שית ושלוחיה, בצירוף המכתב ההזוי מהיום של היועמ״שית על החלטות הקבינט בזמן מלחמה, והתנהלותה הדווקאית והלא עניינית של היועמ״שית בכל השנתיים האחרונות, הם כולם יחד וכל אחד בנפרד ההוכחה הניצחת לכך שהממשלה הזו חייבת להדיח את היועמ״שית לאלתר".

"זה לא עניין משפטי, זה לא עניין של איזונים ובלמים, הכל מתכנס לעובדה שיש כאן אישה אחת, בתפקיד אחד, שקיבלה החלטה בעצמה או על ידי שלוחיה, להפוך את חיי הממשלה הזו לגיהנום, לעשות הכל כדי שניכשל בתפקידנו בכל החזיתות ולהתערב בכל נושא ועניין ללא שום סמכות".

שר הפנים משה ארבל: ״אני קורא למוסד הייעוץ המשפטי לממשלה כולו לשבת שבעה נקיים וללמוד לעומק את החלטת בג״צ מהערב בעניינה של הגב׳ מינס. קשה לצערי שלא לראות ניסיון השתלטות של עמדות לא מקצועיות מטעם מי שאמורים להיות חפים לחלוטין מאג׳נדה פוליטית״.

כזכור, היועמ"שית טענה כי ד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות הקבועים בחוק החברות הממשלתיות, החלים גם על מינויים בתאגידים ציבוריים כדוגמת הרשות השנייה.

גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


על פי החוק, נדרש ניסיון של חמש שנים לפחות בתפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי, בכהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי, שעל פי הנתונים שנבדקו במהלך חודש אוגוסט האחרון לא נמצאו בידיה של מינס. 

בהמשך, מסר בנוסף השר קרעי: "הניצחון בבג”צ על העמדה המופרכת והפוליטית של היועמ”שית מדגיש את בזבוז המשאבים העצום שנכפה על הציבור. זמן, כוח אדם, משאבים ציבוריים, ובלבולי מוח על מינוי זמני של ד״ר אודליה מינס, שכלל הציבור – כולל המתנגדים – מסכים על כישוריה. מי ישלם לציבור על כל זה? כל זה התרחש רק כדי שהיועמ”שית תוכל להראות, שוב, שהיא “השליטה” האמיתית, וששום עניין אינו קטן מדיי מכדי שתתערב, תפריע, ותנסה לסכל את מדיניות הממשלה. בעיניי, זו הפרת אמונים מהמעלה הראשונה".