"כל מי שפוגע בישראל, אנחנו פוגעים בו יותר חזק. אין אחד שחמק מהידיים שלנו. לפעמים רוצים שהפעולה תהיה כאן, עכשיו ומהר, אבל הכל נעשה בשום שכל ובשיקול דעת", אומר בריאיון מיוחד לחג שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן.

ישראל ביקשה מיוניפי"ל לפנות את עמדותיו - הכוח סירב לבקשה
פרסום ראשון: ביוזמת הסינים, שר החוץ כ"ץ ומקבילו שוחחו

לדבריו, "כל האופציות על השולחן. אני לא שולל את האפשרות לתקיפת מתקני הגרעין באיראן בתגובה לתוקפנות האיראנית. הוכחנו שאנחנו יודעים להגיע לכל מקום, עם מגוון גדול של אמצעי חימוש. עדיין לא הראינו אפילו 10% מיכולות החימוש שלנו ומהיכולות המודיעיניות חסרות התקדים. אנחנו מחויבים למנוע מהאיראנים השגת נשק גרעיני".

על עתידו של גלנט כשר ביטחון הוא אומר: "ברור שהחלפת שר ביטחון במהלך קדנציה, ובמיוחד במלחמה, היא לא רצויה. לשמחתי, בשבועות האחרונים אנחנו רואים שיתוף פעולה בין ראש הממשלה לשר הביטחון. למשקעי העבר, שכללו תדרוכים בתקשורת או ניסיון שלא לקבל החלטות שהתקבלו בקבינט ברוב - אין מקום".

על הדרישה להקדמת הבחירות הוא מדגיש: "אני לא רואה שום מרכיב בקואליציה שמוכן לבחירות. זה גם לא נכון לישראל ללכת לבחירות בעת הזאת, גם בהיבט הביטחוני. מערכת בחירות תשחק לידיים של האויבים ותקפיא את המצב לחצי שנה. בחירות יגדילו את השסע. זה זמן לאחדות".

בנוגע להקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא מדגיש: "צריך להקים ועדת חקירה ולהסכים על זהות ראש הוועדה, כך שיהיה גורם שלא מזוהה לא עם הימין ולא עם השמאל. אבל צריך להקים אותה לאחר שנסיים את המערכה בצפון, נחזיר את התושבים לבתיהם ועצימות המלחמה תרד. חשוב שמפקדי צה"ל יהיו עסוקים בלחימה שוטפת ובניצחון ולא בהתייעצות עם עורכי דין".

על תפקוד משרדו: "נערכנו לתת מענה לכל תרחיש. מ-7 באוקטובר משק האנרגיה מתפקד ללא דופי. היו פגיעות במתקני תשתית, ולצערנו, ארבעה עובדים של חברת חשמל שילמו בחייהם בזמן שתיקנו תקלות. לפני כמה שבועות הייתה נפילה בסמוך למתקן אנרגיה, שבזכות המיגון לא נפגע".

"תגליות הגז הטבעי הביאו לכך שמחירי החשמל אצלנו הם מהנמוכים באירופה, והן מכניסות מיליארדי שקלים. אני מתכוון לפעול להרחבת חיפושי הגז בסבב מכרזים נוסף ברבעון הראשון של 2025. היו בעבר גורמים פוליטיים שרצו להשאיר את הגז במים. לאן נעלמו הקולות הללו? טוב שלא נשמעו להם".

הריאיון המלא יפורסם ביום שישי במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב-סופהשבוע"