כשמדברים על כך שטחנות הצדק טוחנות לאט, מדברים בדיוק על המקרה הזה. בשנת 2017, עמד עלי עודה ברחבת הר הבית בירושלים ונשא שני נאומים מלאי שטנה נגד ישראל, בהם קרא להשמדת הישות היהודית ולאחר הפיגוע בברצלונה יצא נגד שליטי המדינות הערביות שגינו אותו. רק ארבע שנים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום והשבוע, כעבור שלוש שנים, השופט ארנון איתן מבית משפט השלום בירושלים הסתפק בעונש של תשעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 4,500 שקלים.

על פי כתב האישום, עודה, בן 44 ואב לשניים, עמד על במה מאולתרת בהר הבית ונשא נאומים בפני קהל ובנוכחות כלי תקשורת. בנאומיו, קרא להשמדת יהודים ושיבח את פיגוע הדריסה של ארגון דאעש בברצלונה. בנאום הראשון, אמר עודה, בין היתר: "בנפילת החליפות נכבשה פלסטין על ידי היהודים, נשפך דם וחולל כבוד הנשים, הושפלו השיחים ונרצחו ילדים בידי יהודים... אם הרמתם את נשקכם כדי לרצות את אללה וזוהי הסיבה - הזמן שלכם הגיע לגייס את צבאותיכם לסיוע למוסלמים בכל המקומות כדי להשמיד את הישות היהודית המגעילה. תשמידו אותה, השמד את היהודים בכלל, אללה אפשר לנו להשיג את צוואתכם".

בנאום השני, ב-20 באוגוסט 2017, יומיים לאחר פיגוע הדריסה בברצלונה, בו נרצחו 15 בני אדם ולמעלה מ-100 נפצעו, הוא אמר: "הו אומות האסלם, אויב המוסלמים ידוע וברור. אויבי האסלם הם אמריקה, רוסיה, בריטניה ויהודים הארורים. אללה השמד את כל היהודים כולם, הו אללה תן לנו לאחוז בצווארם".

התביעה דרשה עונש של 16 חודשי מאסר בפועל, בטענה כי "מעבר לתוכן הדברים אותם נשא בנאום הגובלים בהסתה חמורה, הנאשם קרא להשמדת היהודים, כך שמידת הפגיעה בערך המוגן הינה גבוהה". התביעה הדגישה את חומרת המעשים ואת העובדה שהם בוצעו במקום ציבורי ובנוכחות תקשורת.

מנגד, הסנגור טען כי "הנאשם נשא את דבריו באופן ספונטני ובלא הכנה מוקדמת, ואף מתוכנם של הדברים ניתן ללמוד כי הם נעדרי סדר וארגון". ההגנה ביקשה להטיל על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור, כפי שהמליץ שירות המבחן.

השופט ארנון איתן דחה את טענת הספונטניות וקבע כי "תוכנם של הפרסומים, וכן העובדה שמפריד ביניהם פרק זמן של מספר חודשים אינם יכולים לבסס אלא את המסקנה, כי הנאשם פעל בשיקול דעת ומחשבה, ונאומים אלו מבטאים את עמדתו, והם נעשו מתוך מטרה ברורה להפיצם".

עם זאת, השופט איתן התחשב בכך שחלפו כשבע שנים מאז ביצוע העבירות, בהיעדר עבר פלילי של הנאשם, ובעובדה שהתיק הוגש לבית המשפט רק בנובמבר 2021, כשלוש וחצי שנים לאחר ביצוע העבירות. השופט ציין כי הוא "ער אני לכך, כי גזר הדין ניתן במהלך חודש אוקטובר 2024 והחל מיום 7.10.2023 נקבעו מתחמי ענישה מחמירים יותר, אך במקרה דנן יש להחיל על הנאשם את אותם מתחמים אשר היו נהוגים טרם מועד זה".