בוועדת הכנסת התקיים היום (שלישי) דיון נוקב בנושא הצעת החוק לביטול אזרחות או תושבות של מעודדי טרור ומסיתים. הדיון, שהתאפיין בחילופי דברים חריפים בין חברי הכנסת, התמקד בהצעת חוק שמקדמים ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) ויו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, המבקשת לאפשר גירוש משפחות מחבלים כאמצעי הרתעה.

במהלך הדיון, התפתח עימות חריף בין ח"כ אחמד טיבי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר הטיח בטיבי: "האם אתה מגיע לכאן כנציג משפחות המחבלים?" טיבי השיב בחריפות: "את משפחתך צריך לגרש. אתה מחבל מורשע. היום נרצח אדם בכפר קרע ואתה יושב כאן. שר כושל ופושע." הוויכוח התלהט כאשר טיבי שאל אם החוק יחול גם על מחבלים יהודים, וח"כ חנוך מילביצקי השיב בנחרצות: "אין מחבלים יהודים".

ח"כ לימור סון הר-מלך הביעה תמיכה נלהבת בהצעת החוק, באומרה: "הדיון הזה מתנהל על רקע כאב וסבל עצום של הציבור ואזרחי מדינת ישראל. החוק הזה הוא כלי הרתעתי מהמעלה הראשונה. כשמחבל יבין שהמשמעות של המעשה שלו היא שמשפחתו תשלם את המחיר, זהו מסר שהוא לא יוכל לשאת".

יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, הביע ביקורת חריפה על החלטות בג"ץ בנושא, באומרו: "לצערי, מהחלטות בג"ץ משפחות מחבלים יוצאות מחויכות ומשפחות שכולות יוצאות בוכות, ובגלל זה אמון הציבור שם נמצא ברצפה. אנחנו פה רוצים לתת את המענה, ליצור את ההרתעה והענישה! אנחנו במלחמה! אנחנו פה בדיון ובזמן שאנחנו בדיון מחבל ארור מחורר ישראלים באמצע הכביש, כל יומיים יש לנו פה פיגוע!

ע"פ ההצעה, שר הפנים יהיה רשאי להורות, לאחר קיום שימוע, על גירושו של בן משפחה של מחבל, אם הוא ידע מראש על תוכניתו של בן משפחתו לבצע מעשה טרור, אם הביע תמיכה או הזדהות עם מעשה הטרור או אם פרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה הטרור. היועצת המשפטית לכנסת: "קיימים קשיים חוקתיים ויישומיים בנוסח הקיים; חסרה עמדה ברורה של הממשלה, כשהם אלה שיצטרכו ליישם את החוק. החוק מחמיר עם קרוב המשפחה יותר מאשר עם המחבל עצמו".