על רקע העובדה כי צה"ל לא תקף בששת הימים האחרונים בביירות, ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי אמר היום (שלישי) לאל ג'זירה: "השגנו ערבויות אמריקאיות לצמצום ההסלמה הישראלית בביירות ובפרבריה הדרומיים".

עוד אמר נשיא לבנון: "יש ניסיונות במועצת הביטחון להשיג הפסקת אש, ועדיין לא הגענו לשלב סופי. אנחנו מנסים להסיר את כל התירוצים כדי שישראל לא תכוון לשדה התעופה, נמלים ומעברים יבשתיים בביירות".

מיקאתי המשיך: "אנחנו רוצים הפסקת אש, יישום החלטה 1701 ובחירה של נשיא הרפובליקה. אין צורך לדבר על החלטה 1559 כי היא תהיה מקור לחילוקי דעות בקרב הלבנונים. קיבלנו החלטה ממשלתית להגיש בקשה למועצת הביטחון להפסקת אש".

החלטה 1559 של מועצת הביטחון של האומות המאוחדות היא החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שהתקבלה ב־2 בספטמבר 2004 וקראה לכיבוד העצמאות והריבונות של לבנון, סיום הנוכחות הצבאית הסורית במדינה, ופירוק המיליציות הפעילות בה, ובראשן חיזבאללה.

החלטת האו"ם 1701 היא החלטה שהתקבלה ואושרה במועצת הביטחון של האומות המאוחדות ב־12 באוגוסט 2006, וקראה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, תוך פריסת כוח או"ם חמוש וצבא לבנון בדרום לבנון, על מנת למנוע מארגון חיזבאללה להמשיך לפעול בשטח לבנון.